سعیده.۷۲
سعیده.۷۲

دستور پختی یافت نشد

صبحانه،مربای به
سعیده.۷۲
۲۵
دیگه کم کم باید آماده بشیم برای ماه مبارک رمضان و سال جدید،امیدوارم در بهار قرآن بیشتر با قرآن انس بگیریم و بهتر درکش کنیم.و در سال جدید از خودمون آدم بهتری بسازیم.
روزهای عمرمون به سرعت دارن میگذرن،فرصت کوتاهه و زمان کم.دل نشکنیم،کسی رو نرنجونیم،مهربون تر باشیم با هم،گناه رو کمتر و کمتر کنیم چه در خودمون چه در جامعه،جمله ی به من چه؟به توچه؟بزرگترین ظلم به بشریته.ما همه در یک جامعه زندگی میکنیم و زنجیروار به هم متصلیم.پس دست به دست هم بدیم برای ساختن انسان های بهتر.اونجور که خدا میخواد.کشوری بهتر.اونجور که لایق ما هست.روزی نیاد که بگیم ای کاش...
از همین حالا شروع کنیم به خدا قول بدیم که فقط در راه رضای او قدم برداریم و بس.
امیدوارم تنتون سلامت،دلتون خوش،رزقتون فراوون و خوبی هاتون روز افزون باشه🤲

الهی چنان کن سرانجام کار،تو خوشنود باشی و ما رستگار...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
...
کیک پرتقالی با سس گاناش
سعیده.۷۲
۷۷
💐❤ولادت امیر مومنان،امام متقیان حضرت علی علیه السلام،روز پدر و روز مرد مبارک❤💐
اول از همه به امام عصر حضرت مهدی😍 (عج) اروحنا فدا و بعد به رهبر عزیزم 🥰و سپس به شهدای والا مقام کشورم❤ تبریک میگم که واژه ی مردانگی رو معنا کردن،شهادت پاداش بزرگی است برای قدم گذاشتن در راه حق،راهشون پر رو ان شاءالله🤲
سردار دلها روزت مبارک💔
پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۵
...
موس وانیلی و ژله
سعیده.۷۲
۱۲
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

 

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾

ما تو را [چشمه] كوثر داديم (۱)

 

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾

پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن (۲)

 

إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾

دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود (۳)



❤ولادت خانم فاطمه زهرا (س)،روز زن و روز مادر مبارک❤

#میلاد_حضرت_مادر
...
میز یلدای کلاس پسرم
سعیده.۷۲
۲۶
یلداتون مبارک 🥰ان شاءالله در کنار عزیزانتون شب خوشی رو داشته باشید🌹
#یلدا #شب_یلدا #تزیینات_یلدا #یلدای_مدرسه #میز_یلدا #
...
قلقلی گوشت
سعیده.۷۲
۴۵

قلقلی گوشت

۲ آبان ۰۲
ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک😍❤🥰

قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام:

خِـصْلَتانِ لَيْسَ فَوْقَـهُما شَـيْءٌ: أَلايمـانُ بِاللّهِ وَ نَفـْعُ الإخـوانِ.

[بحارالانوار 78: 374 ح 26]

امام عسكرى عليه السلام فرمود: دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ۱ ـ ايمان به خدا ۲ ـ سود رسانى به برادران دينى.

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
...
کیک موز و نسکافه
سعیده.۷۲
۴۵
سیزده سال گذشت...
به همین زودی
از خدا ممنونم که همسری خوب و با ایمان نصیبم کرد❤
الهی شکر
۸۹/۷/۱۵ با یه چادر سفید حریر با گلهای آبی و چهارتا شاخه گل رز سر یه سفره عقد ساده نشستم و با کلی استرس بله رو گفتم و همچنان موقع انداختن حلقه تو دستم دستام میلرزید،نه اینکه از انتخابم مطمئن نباشم،تو اون جمعیت قرار گرفتن و بدون سوتی بله گفتن کابوسم بود😅
فکر کنم همه استرس دارن سر سفره عقد😁
خلاصه که من تو ۱۷ سالگی و همسرم تو ۲۳ سالگی شدیم عروس و داماد،شدیم محرم و مرهم برای هم.
الهی همه جوونا خوشبخت و عاقبت بخیر بشن🥰
...
فرنی با آرد قنادی
سعیده.۷۲
۳۸
🌻ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مبارک🌻
...
کوکی کدو حلوایی
سعیده.۷۲
۷۶
💗سلام مولاجانم💗

السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ
یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران
ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان

راه تاریک است
اما می دانیم، انتهای این جاده
بهاری در انتظار است…
زیباتر از آنچه دیده و لمسش کرده ایم
نوری که از انتهای این راه به چشممان می سد
نوید این را می دهد…
که طلوع نزدیک است.
اندکی صبر، فرج نزدیک است.

عید منتظران مبارک

❤🌻🍁
#جشن_امامت #یا_صاحب_الزمان #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
...
خورشت لوبیا(چشم بلبلی)
سعیده.۷۲
۹۳
🖤 قسمت آخر خطبه حضرت زینب(س)...
.
.زينب كبرى(عليها السلام) پس از اين خطابه جانسوز روى از آنان برگرداند. دراين حال، مردم را ديدم كه حيرت زده اند و از اندوه و پشيمانى، دست به دندان مى گزند.
«حِذْيَم» مى افزايد: به كنارم نگريستم، پيرمردى را ديدم كه اشك مى ريزد و محاسنش با قطرات اشكش تر شده بود. در همان حال دستان خود را به آسمان بلند كرد و گفت:
«بِأَبي وَ أُمّي كُهُولُكُمْ خَيْرُ الْكُهُولِ، وَ نِساؤُكُمْ خَيْرُالنِّساءِ، وَ شَبابُكُمْ خَيْرُالشَّبابِ، وَ نَسْلُكُمْ نَسْلٌ كَريمٌ، وَ فَضْلُكُمْ فَضْلٌ عَظيمٌ»؛ (پدر و مادرم فداى شما باد! پيرانتان بهترين پيران، زنانتان بهترين زنان و جوانانتان بهترين جوانانند. دودمان شما كريم و بزرگوار و فضل و منزلت شما بزرگ و عظيم است).
آنگاه اين بيت را خواند: «كُهُولُكُمْ خَيْرُالْكُهُولِ وَ نَسْلُكُمْ *** إِذا عُدَّ نَسْلٌ لايَبُورُ وَلايَخْزَى»؛ (پيران شما بهترين پيران و دودمان شما نيز بهترين دودمانند و در ميان همه تبارها و نسلها، هرگز تبار شما نابود و بى اعتبار نخواهند شد).
امام زين العابدين(عليه السلام) رو به عمه اش كرد و فرمود: «عمه جان آرام بگير، سرگذشت گذشتگان براى آنان كه مانده اند مايه عبرت است».
سپس افزود: «وَأَنْتِ بِحَمْدِاللهِ عالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَة، فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَة»؛ (خداى را سپاس كه تو عالمه تعليم نديده و خردمندِ خرد نياموزيده اى).
در ادامه فرمود: «گريه و زارى، آنان را كه رفته اند به ما باز نمى گرداند».
با اين سخنِ امام چهارم(عليه السلام)، زينب(عليها السلام) آرام گرفت و ساكت شد. (2)
يكى از مسائل حيرت انگيز داستان كربلا همين خطبه غرّاء و تكان دهنده حضرت زينب كبرى(عليها السلام) است؛ زنى كه ديروز داغ شش برادر و دو فرزند و دهها نفر از بستگان و اصحاب با وفاى پدرش را ديده و اكنون به صورت اسيرى به سوى شام مى رود، بايد چنان پريشان و افسرده حال و ناتوان باشد كه حتى سخن گفتن عادى خويش را فراموش كند. امّا هنگامى كه مى بينيم همچون شيرى مى غرّد و همچون طوفانى سهمگين مى خروشد و سيلى از ملامت و سرزنش را به سوى بى وفايان كوفه سرازير مى سازد و قلوب و عواطف را تسخير مى كند و بذر انقلاب را بر ضدّ حكومت جائر بنى اميّه در سرزمين دلها مى پاشد؛ بر او آفرين و هزاران آفرين مى گوييم و مى دانيم كه او زاده على(عليه السلام) شير خدا و فاطمه(عليها السلام) بانوى بزرگ و شجاع اسلام است.
يكى از حماقت هاى عجيب بنى اميّه همين بود كه پس از قتل و شهادت حسين(عليه السلام) و يارانش، خاندان او را اسير ساختند و سرهاى بريده را در كوى و برزن به نمايش گذاردند، تا پيام عظيم عاشورا را با خود به همه جا ـ تا قلب پايگاه اصلى دشمن ـ ببرند و همه را بيدار كنند و همه جا كربلا شود، و بزرگترين حماسه تاريخ آشكار گردد. (3) 
.
.
#کربلا #اربعین #پیاده_روی_اربعین #فراخوان_اربعین #راه_عشق #حب_الحسین #حب_الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_هویتنا #حیاتنا_الحسین #یا_حسین(ع) #یا_زینب(س) #یا_رقیه(س) #یا_قمر_بنی_هاشم #یا_علی_اکبر #یا_علی_اصغر #امان_از_دل_زینب #اربعین_حسینی #راه_قدس_از_کربلا_میگذرد #لبیک_یا_حسین(ع) #لبیک_یا_مهدی(عج) #لبیک_یا_زینب
...
شله زرد
سعیده.۷۲
۴۰

شله زرد

۲ شهریور ۰۲
🖤ادامه خطبه حضرت زینب(س)
واى بر شما! آيا مى دانيد چه جگرى را از محمد(صلى الله عليه وآله) شكافتيد؟ و چه پيمانى را گسستيد؟ و چه حرمسراى ارزشمندى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) را آشكار كرديد [پرده نشينان حريم محمّدى را بر كوچه و بازار نشان داديد؟] و چه حرمتى را از او هتك كرديد؟ و چه خونى را از او بر زمين ريختيد؟ به راستى كار زشت و وحشتناكى انجام داده ايد، كه نزديك است بخاطر اين كار، آسمانها از هم متلاشى گردد و زمين شكافته شود و كوهها به شدت فرو ريزد!كار شما، زشت، بسيار خطرناك، تيره و تار، وخامت بار و نادرست و [زشتى آن] به گستردگى زمين و آسمان بود. آيا اگر از آسمان خون ببارد تعجب مى كنيد؟ [بدانيد كه] عذاب آخرت براى شما خواركننده تر است و آنان [= جنايتكاران] هرگز يارى نمى شوند.
مهلت خداوند شما را مغرور نسازد، چرا كه خداوند كارى شتابزده نمى كند [و به موقع ستمگران را مجازات مى كند] و انتقام خون مظلوم هرگز از او فوت نمى شود، به يقين پروردگار در كمين ما و شماست).آنگاه حضرت زينب(عليها السلام) اين اشعار را خواند:(اگر پيامبر از شما بپرسد، اين چه كارى بود كه كرديد با آنكه شما امت [پيامبر] آخر الزمان بوديد [و بر ديگر امتها شرافت داشتيد]، چه پاسخ خواهيد داد؟
شما چه كرديد با اهل بيت و فرزندان و عزيزان من، جمعى را به اسارت برديد و گروهى را به خون آغشته كرديد.
اين پاداش من نبود ـ با آنكه من خيرخواه شما بودم ـ اينكه در حق خويشاوندانم اينگونه به من جفا كنيد.
من مى ترسم همان عذابى كه قوم «اِرَم» را به نابودى كشاند، بر شما نيز فرود آيد).

🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤

ادامه مطلب ان شاءالله در پست بعدی...

#یا_حسین(ع) #یا_قمر_بنی_هاشم #یا_اباالفضل_العباس #یا_زینب(س) #یا_رقیه(س)
...