ریحانه
ریحانه

دستور پختی یافت نشد

کیک اسفنجی
ریحانه
۱۱

کیک اسفنجی

۴ شهریور ۹۹
#کیک اسفنجی#
کیک تولد پسرخواهرشوهرم ک برا تولدش سفارش داده بودند. کیک نسبتا بزرگ ده تخم مرغی.
فیلینگش خامه و موز و گردو هست. ی خامه تمیز هم دورش کشیدم و روش رو گاناش شکلاتی سفید درست کردم و رنگ ژله ای آبی زدم و نهایتا با ماسوره خامه زدم و از ترافل های کوچک هم روش استفاده کردم.
...
کیک اسفنجی
ریحانه
۶

کیک اسفنجی

۲ شهریور ۹۹
کیک شکلاتی ی کم خیس برای تولد مامان جونم
کیک ساده همیشگیم رو کاکائویی درست کردم و موقع ریختن توی قالب ی لایه مایه کیک و یک ردیف شکلات رنده شده ریختم و دوباره مایه. بعد پخت هم روش سس شکلاتی دادم. برای تزیبن هم کمی خامه فرم گرفته ک شلش کرده بودم ریختم و بعد گاناش قرمز و به این شکل در اومد.
...
کیک موزی
ریحانه
۹

کیک موزی

۱۷ مرداد ۹۹
سفارش پسرم برای دخترداییش. دختر کفشدوزکی هم این روزها پرطرفداره هاااااااا.
کیکم موزی هست و روکش روش هم گاناش هست ک با شکلات سفید درستش کردم و بهش رنگ زدم و ریختم روی کیک. گذاشتمش نیم ساعتی توی یخچال خنک شه بعد با شکلات آب شده خال هاش رو زدم.
...
خامه فرم گرفته
ریحانه
۱۹

خامه فرم گرفته

۹ مرداد ۹۹
#کیک خامه ای# کیک تولد#
کیک تولد شش سالگی پسرم. کیک اسفنجی رو با چهار تخم مرغ درست کردم ک دستورش رو در ادامه میگذارم. این کیکی ک من درست کردم برای ده نفر مناسب هست اما دستور رو با هفت تخم مرغ میگذارم ک برای بیست نفره. خودتون نصفش کنید. خامه ش هم خامه منجمد هست ک گرفتم و هم زدم و خیلی راحت فرم گرفته. اصلا اذیت نمیکنه.
#کیک اسفنجی#
300 گرم ارد مخصوص کیک رو با کمی وانیل و یک قاشق چایخوری پر بیکینگ پودر رو سه بار الک کنید.
زرده و سفیده ی 7عدد تخم مرغ رو جداکنید و سفیده هارو با 275گرم شکر بزنید (من شکر قهوه ای زدم) تا کاملا پفکی و سفید و پفی بشه. بعد زرده ها رو یکی یکی اضافه کنید. سپس به اندازه یک سوم استکان مخلوط آب سرد و گلاب اضافه کنید. کمی هل و اگه دوست داشتید زعفران و یک قاشق عسل اضافه کنید. سپس با همزن دستی کم کم و در یک جهت مخلوط آرد رو اضافه کنید. در قالبی ک کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و در فر قرار دهید. مواد نباید شل باشه. وقتی در قالب ریختید، قالب رو چند بار ارام به سطح کار بکوبید تا پخش بشه. ی کیک اسفنجی عالی و خوش عطره ک بدون خامه هم بسیار لذیذ هست. از هل و زعفران و وانیل و گلاب، هرکدوم رو داشتید بزنید حتما نباید همه ش باشه. نوش جان
...
خمیر جادویی(نون شیرمال کشمشی)
ریحانه
۷
این نون رو با دستور خمیر جادویی درست کردم و توش کشمشم زدم و برای عطرشم کمی هل زدم. البته اینم بگم ک شکرش، شکر قهوه ای و روغنشم زیتون بی بو هست. موقع درآوردنش از توی فر بوش همه مونو دیوونه کرد.
این روزها ک همه تو خونه ایم و مدامم دلمون غش و ضعف میره و همه چیزم مضره، بهتره به فکر سلامتی خودمون و بچه ها باشیم. هنوز کاملا سرد نشده کلی بهش ناخنک زدیم.
...
کیک اسفنجی
ریحانه
۳۸

کیک اسفنجی

۱۵ تیر ۹۹
این کیک رو سفارشی برای تولد دختر برادرشوهرم خامه کشی کردم. این بار صفحه گردان و ماسوره سه بعدی تهیه کردم. خامه کشی خیییییلی راحت تر شد الحمدلله.
خیلی از دوستان برای فرم گرفتن خامه سوال میکنند.
من از خامه منجمد استفاده میکنم. اون رو از لوازم قنادی ها بخرید. فقط کافیه همزده بشه تا فرم بگیره. رنگ هم بهش اضافه کنید اما دوستان، رنگ نباید نسبت به خامه زیاد باشه ک خامه رو خراب نکنه. به نظرم رنگی رو تهیه کنید ک با چند قطره به رنگ دلخواهتون برسید. من در اصل دوست داشتم خامه قرمز بشه اما هرچقدر رنگ زدم قرمز نشد و دیگه ادامه ندادم ک خامه رو شل نکنه.
...
مرغ شکم پر
ریحانه
۴

مرغ شکم پر

۱۱ تیر ۹۹
اولین مرغ شکم پر من ک برای عید برای مامان و باباجون و داداش جونم اینا پختم. جاتون سبز، خیلی خوب شد و مامانمم کلی خوششون اومد. فکر نمی کردم توی قابلمه اینطور خوش طعم دربیاد.
برای گرفتن بو و زحم مرغ، بعد شستشو دو ساعت گذاشتمش توی آب نمک و بعد برای یک شب تا صبح با ابغوره و ابلیمو و سس مایونز و روغن مایع و زعفران و نمک و فلفل و زردچوبه و پیاز و سیر کاملا داخل و خارجش رو آغشته کردم و گذاشتم یخچال.
موقع پخت هم کف قابلمه سیب زمینی و هویج حلقه کردم و مرغ رو گذاشتم روشون با شعله ملایم بپزه.
سرخ کردنش بخاطر بزرگیش سخته ولی با زحمت انجامش دادم که عالی دربیاد.
در ضمن به هیچ عنوانم پوست مرغ نباید گرفته بشه.
...
خامه فرم گرفته
ریحانه
۲۳
کیک تولد یک سالگی دخترم. خدایی انجام کار هنری با دو تا بچه کوچیک خیلی سخته هاااا.
...
اشترودل سوسیس
ریحانه
۱۴

اشترودل سوسیس

۱۹ خرداد ۹۷
البته من مواد پیتزا توش گذاشتم. اگه قارچ و سیب زمینی ش جدا سرخ بشه خیییییلی خوشمزه تره و اگه مثل من پنیر پیتزا بهش نزنید بسیار سالم و مقویه.
...
سفره هفت سین
ریحانه
۳

سفره هفت سین

۵ فروردین ۹۶