رسپی ماندل بولار

۷۴۳ لایک
۱۷ نظر
#ویژه_نوروز
#شیرینی_ماندل_بولار نیکی پز

من دستورو چهاربرابر کردم هشتادتا شد

ارد برنج الک شده 50 گرم
آرد شیرینی 50 گرم
کره 60 گرم
وانیل کمی
زرده تخم مرغ 1 عدد
پودر قند دو قاشق عذاخوری
کره رو با پودر قند خوب بزنید تا پفی بشه بعد زرده تخم مرغ رو اضافه کنید و وانیل و دوباره خوب هم بزنید در اخر هر دو ارد رو الک کنید و با دست خمیر کنید اصلا ورز لازم نداره. ممکن هست خمیر چسبنده باشه بذارید ده دقیقه در یخچال تا استراحت کند بعد به اندازه یک فندوق درشت برداشته گرد کرده و با وسیله ای یک سوراخ بکنید(‌من اینبار خمیر رو بین دوتا مشما باز کردم و قالب زدم) و در فر با حرارت170 به مدت 15 دقیقه تا زیر ان طلایی بشه بعد از سرد شدن با بریلو و شکلات تزین کنید.
‌من طعم های مختلف مغزی برای این شیرینی رو امتحان کردم بنظرم بهتریناش بریلو زعفرانی نسکافه ای و شکلات بن ماری هست.
بریلو رو من نصف لیوان آب و نصف لیوان شکر ٢ ق غ نشاسته و دو قطره آبلیمو ریختم توی شیرداغ کن خوب مخلوط کردم گذاشتم رو حرارت متوسط و دائم هم زدم تا خوب غلیظ شه یزره گلاب اضافه و خاموش کردم بعدم توی ظرفای مختلف ریختم و به یکیش زعفرون اضافه کردم به یکیش پودر نسکافه و یکیشم رنگ ژله ای قرمز با اسانس توت فرنگی اضافه و مغز شیرینی هارو باهاشون پر کردم.
توجه کنید هم شیرینی ها باید خنک باشن و هم ژله باید از داغی بیوفته.
شکلاتی هارم شکلات پارمیدا بن ماری کردم یکمی روغن مایع اضافه و خوب مخلوط کردم و ریختم روی شیرینی.
این شیرینی بسیااار خوشمزس و نرم و لطیفه. فقط نکتش اینه که نباید ورزش بدید وگرمه ترک میخوره و خشک میشه.
نوش جونتون
نیکی

نظرات

عزیزم وقتی ازکره حیوانی استفاده میکنیی دوغش ومیگری ؟؟
نیکی جون عزیز هنرمندم،کاراتون همه بی نظیر عالی و درجه یکه،امیدوارم منم روزی مثل شما بشم،امروز بعد از کلی گشتن تو لوازم قنادیهای قزوین این قالب خوشگلو پیدا کردم،متاسفانه عکس پشتش که آموزش استفادش بود خیلی کمرنگ شده و من زیاد ازش سر در نمیارم،شما میدونین از کجا میتونم فیلم آموزشیشو پیدا کنم یا روش استفادشو یاد بگیرم،من از قالب فنر دارا زیاد استفاده کردم ولی این یک کم متفاوته عزیزم....
عالی شده
مشاهده سایر نظرات