عکس ژله نوشیدنی
لنا.
۳۵
۹۰۵

ژله نوشیدنی

۲۹ خرداد ۹۷
بسیار نوشیدنی خوش عطر و خوشمزه ای هست ابتدا نکته ها را ذکر میکنم چون هر وقت نکته ها را آخر نوشتم تجربه ثابت کرده که خونده نمیشه چون بازم تو کامنتها پرسیده میشه از این به بعد نکته ها را قبل از طرز تهیه مینویسم  مقدار شکر را به دلخواه می توانید کم و یا زیاد کنید . بهتر هست از نی ضخیم برای سرو ژله نوشیدنی استفاده شود . همون نی های مخصوص آیس پَک اگر این ژله با آب میوه تهیه شود مطمئنا خوشمزه تر خواهد شد و نیازی به شکر ندارد. و بسته به کیفیت پودر ژله میزان شل یا سفتی آن متغیر خواهد بود . اگر بعد از سرد شدن ژله غلیظ بود بازم آب سرد بریزید .
میتوان به جای تخم ریحان از خاکشیر استفاده بشه ولی ممکنه خاکشیر تَه نشین بشه .
تخم ریحان را میتوانید از عطاری تهیه کنید .
از هر بسته ژله تقریبا 4 لیوان نوشیدنی بدست میاد . لیوانی که برای اندازه گیری آب استفاده میکنید باید گنجایشش 200 میلی لیتر باشه .
مواد لازم :
یک بسته ژله ی مورد نظر
یک لیوان آبجوش
دو لیوان آب کاملا سرد
دو قاشق بزرگ تخم ریحان ( اگر بچه هاتون تخم ریحان دوست ندارن میتونید حذفش کنید )
شکر برحسب ذائقه تون 2 یا ..... قاشق بزرگ
طرز تهیه .
ژله را با آب جوش کاملاً حل کنید اگر حل نشد بذارید روی حرارت کتری تا تمام ذرات ژله حل بشه اگر ذرات ژله حل نشه بعد از سرد شدن تکه هایی مثل لاستیک تو شربت حس خواهید کرد .
وقتی ژله کاملاً حل شد دو لیوان آب سرد بریزید بهتره تو آب سردتون چند تکه یخ بندازید تا شربت زودتر آماده بشه .
بعد از ریختن آب یخ شربت حتما باید سه ساعت بره داخل یخچال تا یک حالتی مثل سفیده ی تخم مرغ پیدا کنه . تو این فاصله تخم ریحان را یک ساعت خیس کنید بعد بشورید و آب روی تخم ریحان را خالی کنید باید یک مایه ی غلیظ داشته باشید .
شربت را از یخچال خارج کنید و تخم ریحان را اضافه کنید و هم بزنید میبینید که تخم ریحانها در نوشیدنی به زیبایی قرار میگیرند و ته نشین نمیشن .
...
نظرات