عکس نان خامه ای
@peranss_home
۲۷
۱۶۸

نان خامه ای

۲۸ فروردین ۹۹
نان خامه ای
مواد لازم:
آب یک لیوان
شکر یک قاشق سوپ خوری
کره ۵۰ گرم
نمک یک پنس
آرد سفید یک لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
بکینگ پودر ۱/۴ قاشق مرباخوری
خامه قنادی
طرز تهیه:
قبل از اینکه شروع به درست کردن نان خامه ای کنیم مواد رو در محیط آشپزخانه قرار میدهیم تا با دمای محیط هم دما بشن. فر رو روشن میکنیم و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم میکنیم. کف سینی فر رو کاغذ روغنی میندازیم.
برای آماده کردن خمیر ابتدا آرد و بکینگ پودر را دو بار الک میکنیم و کنار میگذاریم.
مرحله بعد آب رو توی یک قابلمه میریزیم و کره و شکر و نمک رو بهش اضافه میکنیم و به محض اینکه آب شروع به جوشیدن کرد به یکباره آرد و بکینگ پودر رو بهش اضافه میکنیم. و با قاشق چوبی خیلی سریع هم میزنیم تا خمیر توی قابلمه جمع بشه‌. حدود یک دقیقه هم میزنیم بعد زیر شعله رو خاموش میکنیم و خمیر رو توی یه ظرف بزرگتر قرار میدیم و کاملا خمیر رو با قاشق چوبی باز میکنیم تا خنک بشه.
بعد از حدود ۵ دقیقه دونه به دونه تخم مرغ ها رو اضافه میکنیم. هر تخم مرغ رو حدود یک دقیقه باهمزن برقی با دور کند هم میزنیم تا مواد یکدست بشه. با آخرین دونه تخم مرغ، وانیل رو به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم.
خمیر رو توی قیف میریزیم و با ماسوره شکوفه کف سینی فر با فاصله از هم نون خامه ای ها رو قرار میدیم و توی فر میذاریم به مدت ۲۵ دقیقه نان ها کاملا پخته و رنگشون طلایی بشه. بعد از توی فر خارج میکنیم و حدود نیم ساعت میذاریم توی دمای محیط تا خنک بشه‌. بعد ته نون خامه های ها رو با نوک چاقو به صورت دورانی برش کوچک میدیم بعد با ماسوره مخصوص تزریق خامه ، خامه رو داخل نان ها تزریق میکنیم.

#فست_فود #پلو #کیک #ایرانی #دسر #شیرینی #چلوگوشت #خوراک #سبزی #کامل #خوراکیها #خامه #سالم #پلوگوشت
...
نظرات