عکس یلدای 99
aspazi_elham
۳۵
۳۱۲

یلدای 99

۳ دی ۹۹
#یلدا#باسلوق#ژله_هندوانه#کدو_حلوایی#کیک#برلیو_خانگی
#مواد_لازم_باسلوق:
نشاسته نصف لیوان آب سرد۱٫۵ لیوان شکرنصف لیوان ژله رنگی۱ بسته (اختیاری)گلاب۳ قاشق غذاخوری کره نصف قاشق غذاخوری
#دستور_باسلوق:

تهیه باسلوق

داخل یک قابلمه نچسب تفلون ، نشاسته را با آب سرد حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نشاسته حل شود و گلوله گلوله نشود.سعی کنید برای هم زدن نشاسته از کفگیر یا قاشق چوبی استفاده کنید.

بعد از حل شدن نشاسته ، شکر ، گلاب و روغن را به آن اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا مایع کاملا غلیظ شود و به صورت خمیر در وسط ظرف بماند.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و مغز گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا مایه باسلوق سرد شود. در حدی که دستتون رو نسوزونه.



سپس دست خود را کمی چرب کنید (برای باسلوق بعدی دستتون را بشورید تابه دستتون نچسبه)من با آب دستمو خیس میکردم و کمی ورز دهید و بعد به اندازه گردو برداریدو در پودر نارگیل بغلطانید و با مغز گردو روی آن را تزیین کنید.


#برلیو_خانگی: برای کیک
یک قاشق نشاسته رو با 3 قاشق آب سرد مخلوط کنید. بعد داخل قابلمه ای 1/4آب و1/3شکر بریزید و قتی شکر کاملا حل شد دو قاشق آبلیمو و مخلوط نشاسته با آب رو اضافه کنید وقتی به غلظت رسید چن قطره رنگ ژله خوراکی اضافه کنید. برلیو اماده است به همین راحتی😉من از رنگ سبز استفاده کردم
#ژله_هندوانه:
اول قالب را یکم چرب کنید. لایه اول ژله قرمز را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید بزارید روی کتری بن ماری کنید تا ذرات ژله کاملا حل بشه بعد نصف لیوان آب سرد بریزید. ژله کامل ک سرد شد سه قاشق شیر به دمای محیط رسیده را آضافه کنید تا ژله هاتون زود ببنده. لایه اول نیم بند که شد لایه دوم را آضافه کنید. آلوئه ورا با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید بعد بن ماری. سرد که شد یک لیوان شیر اضافه کنید. لایه دوم هم نیم بند شد لایه سوم را بریزید رنگ سبز. لایه سوم مثل لایه اول اماده کنید. من برای هر کدام از ژله ها دو قاشق شکر ریختم یکم شیرین بشه.
...
نظرات