عکس شیرینی لوکوم پرتقال
مریم آرمند
۴۶
۵۴۲

شیرینی لوکوم پرتقال

۷ فروردین ۰۰
بهار می آید، درختان برگ می دهند و شکوفه می کنند، باغبان های زیباسازی شهری بنفشه ها و پامچال ها را در باغچه ها و بلوارها می کارند. زمستان آخرین زورش را می زند و این قطعی ترین سخن جهان با ماست؛ جهان منتظر سوگواری های ما نمی ماند....همانطور که چین های کنج چشممان، خط اخم و خنده هامان هر روز عمیق‌تر می شوند، بی آنکه برایشان مهم باشد تا اینجای کار حظی بردی یا نه، خوشبخت بودی یا نه.... دنیا لنگ دل هیچکس نمی ماند، پس بهترین نقاش زندگی خودت باش❤️

الهام فلاح

🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈🌱🌈

این شیرینی یک نوع شیرینی ترکیه اییه ک سریع و بدون فر آماده میشه و دارای یک طعم جادویی ترکیبی از عطر پوست پرتقال و نارگیله و گزینه بسیار مناسب و بی دردسری برای ایامه نوروزه.

✅مواد لازم:
کمپوت پوست پرتقال: ۲۵۰ گرم (طرز تهیه در قسمت پایانی همین دستور)
پودر نارگیل: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۵۰ گرم
شکلات سفید: ۵۰۰ گرم (بهتره مارک کارات باشه)
خامه صبحانه: ۱۵۰ گرم

✅ طرز تهیه:

ابتدا کره و خامه را روی حرارت ملایم با هم مخلوط می کنیم و سپس شکلات سفید رو که روی بخار بن ماری کردیم، بهشون اضافه می کنیم (می تونیم شکلات رو مستقیم و بدون بن ماری کردن به کره و خامه اضافه کنیم). وقتی مواد روی حرارت کاملا یکدست شد، شعلرو خاموش و اول پودر نارگیل و سپس کمپوت پوست پرتقال رو بهش اضافه می کنیم. در مرحله آخر در قالب ۲۵ در ۳۵ کاغذ روغنی میندازیم و مواد رو در قالب میریزیم و مواد رو با یک پالت صاف می کنیم و روی اون رو با سلفون می پوشونیم و به مدت ۱۲ الی ۱۸ ساعت (بستگی به دمای یخچالتون داره) در یخچال میزاریم. بعد از طی این مدت سلفون روی ظرف رو جدا و جداره های قالب رو با چاقو به آرومی آزاد میکنیم و شیرینی رو از قالب خارج و کاغذ روغنی زیرش رو جدا میکنیم و با کاردک یا چاقوی تیز در اندازه های دلخواه برش میدیم (چون ممکنه موقع برش، لبه های کار ب خاطر پودر نارگیل شارپ و صاف و صوف نباشه😄، بعد از هر برش، با دست تمیز ابعاد مکعب رو مرتب می کنیم).

✅ کمپوت پوست پرتقال:

پوست پرتقال رو ابتدا به صورت نگینی خرد کنید. دوبار پوست های خرد شدرو با آب هر دفعه به مدت ۲۰ دقیقه (دو تا ۲۰ دقیقه) بجوشونید و آبش رو خالی کنید. در مرحله سوم به ازای یک کیلو پوست پرتقال، نیم کیلو شکر و دو کیلو آب اضافه و بزارین بجوشه تا کاملا قوام بیاد ( در دستور ما ۲۵۰ گرم کمپوت لازمه). کمپوت رو میتونین در فریزر برای مدت طولانی نگه دارین و در طول سال ازش استفاده کنین.

#شیرینی_لوکوم_پرتقال🍊🍰🧁
...
نظرات