عکس پیتزا فوری با نون تست خونگی
Sanaz & Saman
۲۷۷
۱.۹k

پیتزا فوری با نون تست خونگی

۱۴ اردیبهشت ۰۰
نان تست در سرآشپز پاپیون

https://sarashpazpapion.com/recipe/34o6hgn57tnsl8trn1rlp9qhll7s9661

مواد لازم برای۶ نفر
آرد ۵۰۰ گرم
خمیر مایه خشک 1.5 قاشق چای خوری
آب ولرم ۱۰۰ گرم
شیر ولرم ۱۸۰ گرم
شکر ۴۰ گرم
کره ۵۵ گرم
نمک ۱ قاشق چای خوری
اسانس وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- ابتدا ٥٠ گرم از آب ولرم و کمی شکر و خمیر مایه را در ظرفی ریخته به مدت تقریبی ٢٥ دقیقه در جای گرم بگذارید تا عمل بیاد یعنی شروع به کف کردن بکنه .
۲- در ظرفی آرد ، شیر ولرم ، مابقی شکر و آب ولرم و خمیر مایه ی عمل آمده را بریزید همه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست بدست آید . روی خمیر را بپوشانید و در جای گرم به مدت ٢٠ دقیقه استراحت دهید .
۳- سپس پس از این مدت به خمیر نمک ، کره و اسانس وانیل کره را اضافه کنید و ورز دهید تا خوب به خورد خمیر بروند تا یک خمیر یکدست و قابل انعطاف داشته باشید. دوباره روی خمیر را بپوشانید در جای گرم به مدت ١ ساعت دیگر استراحت دهید .
۴- پس از گذشت این مدت خمیر را ورز دهید و به ٢ قسمت مساوی تقسیم کنید . خمیر را پهن کنید حدود ٣٠ سانتیمتر سپس رول کنید . اینکار را با هر ٢ قسمت خمیر انجام دهید .
۵- سپس این رولها را در قالب لوف که با کره چرب کردید کنار هم قرار دهید . روی قالب را بپوشانید به مدت ٤٥ دقیقه دیگر در جای گرم قرار دهید تا استراحت کند.
۶- در این فاصله فر را با درجه ٢٢٠ روشن کنید تا گرم شود . پس از اینکه خمیر استراحت کرد با قلمو روی خمیر را شیر بمالید .

۷- درجه فر را هم ١٧٠ درجه کنید یعنی کم کنید و قالب خمیر را در فر به مدت ٣٠ دقیقه قرار دهید تا روی نان طلایی شود . وقتی قالب نان را از فر در آوردید روی ان را کره آب شده با قلم مو بمالید .وقتی که نان تست شما سرد شد برش دهید .
۸- فقط برای دورنگ شدن نان تست تان ,خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده نصف ساده و نصف با پره اسفناج بدون آب مخلوط کرده میتوانید ٣ رنگ هم درست کنید مثلا زعفرانی...


منبع :‌سرآشپز پاپیون
وبسایت :‌
https://sarashpazpapion.com
...
نظرات