عکس سالاد مرغ و پاستا (رژیمی)
سَـــــلویٰ
۱۴۳
۳.۱k

سالاد مرغ و پاستا (رژیمی)

۱۰ مرداد ۰۰
جهانشهر منطقه ای زیبا و سرسبز در مرکز شهر کرج که از مناطق اعیان نشین کرج است.
محمدصادق_فاتح_یزدی متولد ۱۲۷۷برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به کشور هندوستان میرود. در حالیکه نامزد او خانم رقیه_غضنفر که جهان صدایش میکردند در یزد منتظر برگشت او بود.
اما خانم جهان به دلیل بیماری آبله بینایی خود را از دست داد.
بعد از برگشتِ اقای فاتح از هند توصیه میشود از ازدواج با خانم جهان صرف نظر کند. اما ایشان به دلیل عشق و علاقه به مهربانو جهان با او ازدواج میکند. به دلیل بروز خشک سالی و قحطی در یزد آقای فاتح و بستگانش کرج را برای زندگی انتخاب میکنند. با توجه به مکنت مالی و خانوادگی به کشاورزی روی می آورد و همچنین تاسیس کارخانه های مختلف در کرج از جمله؛ روغن نباتی جهان، چای جهان، جهان چیت، یخسازی جهان، پتوبافی جهان، صابون جهان، روغن موتور جهان و ...
و به این ترتیب کارخانه‌ها و باغات بزرگ کرج جهان نامیده شد.
منطقه جهانشهر با درخت های سربه فلک کشیده گردو، چنار و... محصول تلاش و پشتکار این انسان میهن پرست است، در واقع منبع اکسیژن کلانشهر کرج. پارک تنیس امروزه کرج که زمانی نزدیک به ۳۰۰ هکتار بوده از نتایج تلاش های شبانه روزی این مرد بود. کاشت درخت در ۱۰۰ سال پیش به گونه ای مهندسی شده بود که پیش بینی خیابان های عریض امروزی را کرده بود. ایشان برای آسایش پرسنل خود که عمدتا یزدی بودند چهارصد دستگاه آپارتمان ساخت. که هم اکنون به منطقه چهارصد دستگاه معروف است، همچنین کوی کارمندان شمالی و کوی کارمندان جنوبی که رایگان به آنها اهدا شد.
متاسفانه او در سال ۱۳۵۳ توسط اشخاصی نامعلوم کشته شد و بنا بر وصیتش در باغش دفن شد..
عاقبتی که ناجوانمردانه گریبان یک عاشق واقعی راگرفت ولی نتوانست شهرت و محبوبیت و منزلتش رابگیرد
عشق مهربانو جهان موجب شد تا نام او در شهر کرج برای همه آشنا باشد ولی داستانش نه !





سالاد مرغ و پاستا (رژیمی)
https://sarashpazpapion.com/recipe/d1fe0ea9dff1654f6dd651078bb14b50



🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
...
نظرات