عکس چیزکیک تنوری با روکش سس کارامل
elnaz.shiri
۲۵
۲۴۴

چیزکیک تنوری با روکش سس کارامل

۲۵ تیر ۰۱
سلام دوستای گلم میخوام یه تشکر جانانه از دوستای عزیزم که لایک میکنن داشته باشم و خیلی بیشتر ممنون به خاطر کامنتای قشنگتون.⚘️⚘️⚘️
من خیلی ساله این برنامه رو دارم شاید تقریبا از همون سالی که این برنامه استارت خورده فقط به خاطر تغییر گوشیم نتوستم از پیجای قبلیم استفاده کنم حالاکه میبینم کارام خیلی مورد پسند نیست هرسری خواستم دیگه عکس نزارم☹️ بازم دوست داشتم با شما شریک باشم😍 واقعا با این تعداد لایک فکر میکنم دیگه عکس نزارم. این کارم گذاشتم که یه تشکر بکنم از دوستایی که همیشه حمایت کردن دوستتون دارم 🧡❤️ و خیلی خوشحال هستم که تو این برنامه با شما آشنا شدم و کنار شما عزیزان بودم و از کارهای زیباتون لذت بردم⚘️ امیدوارم که تنتون سالم باشه حاله دلتون خوب باشه و با هم این سختیا و فشارهایی که هست رو پشت سر بزاریم 🙏
سرتون و درد نیارم ممنون از نگاه زیباتون این دستور خوشمزه چیز کیک تنوری و کاراملی و درست کنید عالیه👌🏻
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#چیزکیک_تنوری1
#چیزکیک_تاتلی_سرا
#کیک_خانگی_تاتلی_سرا
سلام دوستای گل ⚘️ چیز کیک تنوری درست کردم برای اولین بار پس نکات و ایرادای کوچیکی که این دستور داره رو بهتون میگم که یه چیزکیک تنوری خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید. 😋
این چیز کیک پختنیه پس باید قالب کمربندی یا رینگ داشته باشید ولی اگه قالب مستطیل یا مربع هم دارید میشه درست کرد فقط یه نکته داره که برای درآوردن چیز کیک از قاابتون کاغذ روغنی که کف قالبتون میندازید رو از دو سمت بلندتر بگیرید به طوری که از دیواره ها کمی بیرون بزنه که بتونید موقع خارج کردن چیزکیک راحت بلندش کنید 😉 حالا دستور:
🥄مواد لازم برای کراست:
بیسکوییت ساقه طلایی ۲۰۰ گرم
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
🥢 (بیسکویت میتونه هر نوع بیسکویت گندمی که دوست دارید باشه) بیسکویت را با میکسر یا داخل یه نایلون فریزر بریزید و با وردنه کاملا پودرش کنید. و بعد کره رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
🥢 قالب رو کفش و کاغذ روغنی بندازید و فقط دیواره هارو کمی چرب کنید و بیسکویت را داخلش ریخته و کاملا در کف قالب پخش کنید و با کمک وسیله مثل کف لیوان یا گوشتکوب فشار بدید تا منسجم بشه و در یخچال به مدت یکساعت استراحت بدید.
🔸️ اصلا کف قالب رو چرب نکنید.
🥄 مواد چیز
پنیرخامه ای ۲۰۰ گرم
خامه قنادی ۲۳۰ گرم (یاخامه صبحانه+۳۰گرم شکر)
شکر دانه ریز ۶۵ گرم
نشاسته ذرت ۸ گرم
تخم مرغ ۲ عدد متوسط
آب لیموترش (تازه بهتره) ۱۰ میلی لیتر
اسانس وانیل ۱ ق چ
📍 این دستور نیازی به همزن دستی یا برقی ندارد.
🥢 فر را با درجه ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه روشن کنید.
🥢 قالب رو آماده کنید. حالا نکته خیلی مهم این دستور📍تو چند تا دستور با این مقدار مواد اندازه قالب ۲۲ یا ۲۳ بود که قالب منم همین اندازه ای بود اما بعد درست کردن دیدم بهتره قالب کوچیکتری درست کنید که به نظر قالب ۱۸ سانتی خیلی بهتره تا ارتفاع قسمت پنیری تون بیشتر باشه که اینطوری باید مقدار مواد کراستتون رو کمتر بگیرید یا کمی به دیواره ها هم ببسکویت بزارید.
🔸️ اگه رینگ استفاده میکنید زیر رینگتون رو دو لایه فویل محکم بکشید.
🥢 پنیرخامه ای هم دمای محیط (هر پنیری که نمک نداشته باشد یا کم باشد) ویلی یا لبنه یا ... (برای این دستور ماسکارپونه بهتره نباشه) را در ظرفی ریخته و با قاشق خوب مخلوط کنید تا هواگیری بشه و بعد شکر را اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید.
🥢 خامه قنادی که به دمای محیط رسیده (نیازی به فرم دادن نیست) را اضافه کرده و خوب هم زده تا هواگیری شود.
🥢 تخم را دانه دانه اضافه کنید و اولی که خوب مخلوط شد بعدی را اضافه کنید.
🥢 نشاسته را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید در آخر وانیل و آب لیمو را اضافه کنید.
📍من لیمو را حذف کردم و به جای آن یه قاشق چایخوری پودر نسکافه را که با یه قاشق اب جوش مخلوط کرده بودم و خنک شده بود اضافه کردم میتونید بیشترم بریزید 👌🏻
📍مخلوط رو حتما از الک رد کنید.
🔻 قالب را که در یخچال بود در بیارید (اگه قالبتون کمربندیه دورش رو خوب فویل بکشید که هم زیر و هم دیواره هاش رو بپوشونه تا آب داخلش نره.) و مایع پنیری را داخلش بریزید و صاف کنید حباباش رو با خلال دندون بگیرید حتما.
🥢 قالب رو در قالب بزرگتری بزارید و داخلش رو تا نیمه آب جوش بریزید و داخل فر گرم بزارید به مدت یکساعت بپزه. (اب باید تقریبا تا ارتفاع یک و نیم دوسانت باشه)
🔸️ دوست داشتید میتونید اخر سر برای تیره تر شدن روش حرارت بالا رو کمی روشن کنید فقط حواستون باشه کم تا نسوزه.
📍پخت فر رو خاموش کنید درشو یه کم باز بزارید به مدت نیم ساعت تا دماش کم کم بیاد پایین بعد از فر خارج کنید کمی که خنک شد روش سلفون بکشید و در یخچال ۴ الی ۶ ساعت (بهتره یه شبانه روز) استراحت بدید.
🥢🥢نوبت کارامله خوشمزمونه: اول یه پیمانه شکر روی حرارت ملایم میگذاریم بهتره ظرفتون نچسب باشه بعد میگذاریم تا شکر خودش ذوب بشه.
🔻 اصلا قاشق نزنید فقط ماهیتابه رو تکون بدید تا شکرا نسوزه.
بعد که کاملا ذوب شد میتونید حالا با قاشق یا لیسک هم بزنید و ۲۰ گرم کره هم دمای محیط بریزید و هم بزنید.
۲۰۰ گرم خامه صبحانه پاکتی رو بریزید تو یه ظرفی روی بخار تا روان و گرم بشه بعد به مخلوط بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید.
🔻 مواظب دستتون باشید خدایی نکرده نسوزید🥲
🔻 اولش تکه تکه و سفت میشه نگران نشید و به هم زدنتون ادامه بدید تا کاملا یکدست بشه و از روی حرارت بردارید.
در ظرف دیگری خالی کنید و با قاشق آرام آرام زیر و روش کنید و کمک کنید زود خنک بشه. کنار نزارید روش بسته میشه.
بعد از اینکه خنک شد بریزید داخل قیف یکبار مصرف و سرشو کوچولو قیچی کنید و روی کل کیک رو بپوشونید.
...
نظرات