عکس کیک انار
پارساگلی
۱۶۳
۳.۸k

کیک انار

۲۱ آذر ۹۴
کیک انار

مواد لازم
آرد 300 گرم (2 پیمانه)
شکر 150 گرم(3/2 پیمانه)
تخم مرغ 4 عدد
پودر ژله انار 100 گرم
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 8/1 قاشق چایخوری
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
روغن مایع 1 پیمانه
آب انار 3/2 پیمانه (160 میلی لیتر)
مواد لازم جهت تزیین
اب انار حدود 2لیوان
نشاسته ذرت ا ق غ
شکر بسته به ترشی و شیرینی انار
دانه های انار به میزان لازم
چگونگی تهیه
ابتدا کف یک قالب گرد به قطر 25 سانت را با کاغذ روغنی پوشش داده و چرب کرده و کنار بگذارید( دوستان من تو قالب میان تهی درست کردم), 5 دقیقه قبل از اینکه قالب را بخواهید در فر قرار دهید فر را روشن نمایید با دمای 160 درجه سانتیگراد یا 320 درجه فارنهایت یا شماره 3 گازهای شماره ای و یا 45 درجه فرهای برقی تنظیم نمایید. دقت کنید این کیک به فر داغ نیاز ندارد.
مواد خشک (آرد + BP+ نمک + پودر ژله انار) را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
شکر و تخم مرغ ها را به همراه وانیل با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید سپس کم کم روغن مایع را اضافه کنید. بعد مواد خشک را به همراه آب انار به مواد فوق اضافه کنید و 30 ثانیه با همزن برقی بزنید سپس مایه آماده شده را در قالب ریخته و در فر به مدت 50 دقیقه قرار دهید (پنجره وسط) بعد از اینکه کیک پخته شد از فر خارج نمایید و اجازه دهید تا کیک کاملا" خنک شود سپس روی کیک و اطراف کیک را با خامه فرم گرفته یا سس انار پوشش داده و با دانه های انار روی کیک را تزیین کنید.
نکته: این کیک را می توانید با انواع ژله های میوه ای و آب میوه های مربوط به آن تهیه کنید و در صورت نداشتن آب میوه می توانید از شیر یا آب معمولی استفاده کنید.
برای سس روی کیک که باعث براق شدنش میشه اول اب انار شگر و نشاسته رو با هم مخلوط کنید روی حرارت ملایم آرام هم بزنید تا به قوام لازم.برسه و بگذارید از حرارت بیفته و سپس روی کیک خنک.
...
نظرات