Fatemeh.Tavas
Fatemeh.Tavas
کیک اسفنجی برای ۷۰ نفر به مناسبت نیمه شعبان
Fatemeh.Tavas
۱۲
السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز با ظهور تو مداوا نشود یابن الحسن
...
کیک خیس شکلاتی دختر پز
Fatemeh.Tavas
۵۰
سلام دوستان این کیکو دخترم درس کرده ۱۵ سالشه بافت و طعمش خیلی عالی بود😋😋😋
...
پیتزا تک نفره
Fatemeh.Tavas
۱۱۶

پیتزا تک نفره

۲۷ تیر ۹۸
✨﷽✨

🔴عاقبـــت شوخــی با نامــــحرم

✍یکی از علمای مشهد می فرمود:
روزی در محضر مرحوم حجت الاسلام سید یونس اردبیلی بودیم ، جوانی آمد و مسئله ای پرسید. گفت مادرم را دو روز پیش دفن کردم هنگامی که وارد قبر شدم و جنازه مادرم را گرفته خواستم صورت او را روی خاک بگذارم کیف کوچکی که اسناد و مدارک و مقداری پول و چک هایی در آن بوده از جیبم میان قبر افتاده آیا اجازه می دهید نبش قبر کنیم تا مدارک را برداریم و تقاضا کرد که نامه ای به مسئولین قبرستان بنویسند که آنها اجازه نبش قبر بدهند ، ایشان فرمود همان قسمت قبر را که می دانید مدارک درآنجاست بشکافید و مدارک را بردارید و نامه ای برای او نوشت.

بعد از چند روز آن جوان را دوباره در منزل آقای اردبیلی دیدم ، آقا از او پرسیدند آیا شما کارتان را انجام دادید و به نتیجه رسیدید ، او غمگین و مضطرب بود و جواب نداد. بعد از آنکه دوباره اصرار کردند گفت : وقتی قبر را نبش کردم دیدم مار سیاه باریکی دور گردن مادرم حلقه زده و دهانش را در دهان مادرم فرو برده و مرتب او را نیش می زند ، چنان منظره وحشتناکی بود که من ترسیدم دوباره قبر را پوشاندم .

از او پرسیدم آیا کار زشتی از مادرت سر می زد ؟
گفت من چیزی بخاطر ندارم ولی همیشه پدرم او را نفرین می کرد زیرا او در ارتباط با نـــامحرم بی پروا بود و با سر و روی باز با مرد نامحرم روبرو می شد و بی پروا با او سخن می گفت و در پوشش و حجاب رعایت قوانین اسلامی را نمی کرد . با نامحرمان شوخی می کرد و می خندید و از این جهت مورد عتاب و سرزنش پدرم بود.

💥حضرت رسول اکرم ( ص) :
یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند.

📚کنزالعمال ، ج ۱۶ ، ص ۳۸۳
...
شیرینی با خمیر هزار لا
Fatemeh.Tavas
۸۵
✍آیت الله بهجت(ره) :

✅نمـاز مانند لیمـو شیرین است...هر چه از اول وقت، دورتر شود، تلخ میشود.هر که عادت به تاخیـر نماز کرد ، خود را برای تاخیر در امور زندگی آماده کند... تاخیر در اشتغـال، تاخیر در ازدواج ، تاخیر در سلامتـی...

🔺 هر قدر امـور نمازت منظم باشد ، امور زندگیت هم تنظیـم خواهد شد...
...
کیک پرتقال
Fatemeh.Tavas
۹۲

کیک پرتقال

۲۵ خرداد ۹۸
#مسلمان_شدن_بخاطر_شراب❗️

💥مسلماني رفت خانه یک مسيحي و برايش انگور اورد و خورد ، سپس برايش شراب اورد و مسلمان گفت حرام است ، مسيحي گفت: عجبا ، شما مسلمانان انگور ميخورين اما ميگوييد شراب حرامه؟ درحالي اين از آن بدست آمده.

💠مسلمان گفت : ‌‎ببين اين زن شماست و اين هم دختر شماست درسته؟ گفت بله! گفت : ببين خدا اين را به شما حلال كرده و آن را حرام ، در حالي كه آن از اين به دست امده است...

❣مسيحي همانجا گفت : أشْهَدُ أنّ لا اله الا الله و أشْهَدُ أنّ مُحَمَدٌ رَسولَ الله ...❣
...
تارت میوه
Fatemeh.Tavas
۴۸

تارت میوه

۲۳ خرداد ۹۸
کیک اسفنجی قنادی با دستور پاپیون
Fatemeh.Tavas
۹۶
🔷امام مجتبی علیه السلام می فرمایند : اگر مومنین بدانند که خداوند در آخرت چه نعماتی برای آنها مقدر کرده است وقتی که می روند در آخرت وقتی می روند در آن دنیا اگر بدانند می گویند: ای کاش خدا ما را در این دنیا بیشتر مبتلا می کرد .
ما الان بیهوشیم ما الان گیجیم ما خبر نداریم خبر نداریم دیگر چه مسائلی هست و چه جریاناتی هست اطلاع نداریم.
...
نان رمضان
Fatemeh.Tavas
۱۰۲

نان رمضان

۱۳ خرداد ۹۸
✨﷽✨

✅» آيا ميزان خوردن و خوابيدن در حالت معنوی تاثير دارد ؟!

✍»پاسخ: بله حتما تاثیر دارد.یکی از مواردی که در اسلام توصیه شده پرهیز از پرخوری و بیش از حد خوابیدن است.

💠»به این احادیث توجه بفرمایید:
پرخوری باعث می شود انسان کمتر نماز بخواند: در روایتی از رسول خدا (ص) می خوانیم که حضرت عیسی (ع) به قوم بنی اسرائیل فرمود: «پرخورى نکنید، همانا هرکس پرخورى کند، پرخواب مى شود، و هر کس پرخواب شود، نمازش را کم مى کند، و هر که نمازش را کم کند، از غافلین نوشته مى شود» سبب کسالت و بی حوصلگی در عبادت می شود: از حضرت رسول اکرم (ص) نقل است: «از پرخورى حذر کنید، همانا فاسد کننده بدن، و بیمارى به ارث می گذارد، و موجب کسالت در عبادت است».

💥»پرخوری نورانیت دل را از بین می برد:
حضرت رسول خدا (ص) در وصیتی به حضرت امام علی (ع) ، یکی از مواردی که نورانیت را ازبین می برد، پرخوری می داند.

📚»بحار الأنوار ، ج 59 ، ص 266
...
نان رمضان
Fatemeh.Tavas
۱۰۵

نان رمضان

۸ خرداد ۹۸
✨﷽✨

✅»غیبـ🔥ـت = نابودی اعمال

✍»رسول اکرم (ص):
روز قيامت فردى را مےآورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اش را به او مى دهند، اما حسنات خود را در آن نمى بيند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم! به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطا مى كند و نه فراموش. عمل تو به سبب غيبت كردن از مردم بر باد رفت. سپس مرد ديگرى را مى آورند و كارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسيارى را مشاهده مى كند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من اين طاعات را بجا نياورده ام! گفته مى شود: فلانى از تو غيبت كرد و من حسنات او را به تو دادم. «جامع الأخبار ص۱۴۷»

⛔️درمان غیبت⛔️

✍»آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
کسی که مےخواهد غیبت نڪند اول باید منشاء آن یعنی حسادت را از بین ببرد. و دوم آیات و روایاتی که در مذمت غیبت است را مطالعه کند تا ببیند که غیبت چه گناه بزرگیست که روایت دارد؛ «یک درهم ربا از ۳۶ زنا بدتر است و غیبت کردن از ربا خوردن بدتر است.» چون که ربا قصهٔ اقتصاد مملکت است، اما غیبت آبروی مردم است، و احترام مومن از خانه خدا بالاتر است. الْمومِنُ اَعْظَمُ حُرمَةُ مِنَ الْکَعبَة «احترام مومن از خانه خدا بیشتر است»

📚»برگرفته از سخنرانے آیت الله مجتهدۍ تهرانے(ره)
...
ژله بستنی و مشکوفی
Fatemeh.Tavas
۱۱۵
✅»در ماه مبارک رمضان،به رنگ خدا در آییم

✍»امام حسن (علیه السلام) فرمودند:

💌»خداوند متعال ماه رمضان را براى بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عدّه اى در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودى الهى از یكدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهى از روى بى توجّهى و سهل انگارى خسارت و ضرر مى نمایند.

📚تحف العقول: ص۲۳۴،س۱۴
...