محبوب
محبوب

دستور پختی یافت نشد

#لواشک
محبوب
۸

#لواشک

۷ شهریور ۰۱
...
ترب و گردو صبحانه
محبوب
۱۷
خب این صبحانه رو منطقه ما دارن منتها من توی اینترنت نتونستم پیداش کنم نمیدونم شایدم خوب سرچ نکردم منطقه ما شهرستان بافت استان کرمان به گردو دار بودن معروفن و اینکه ما گردو زیاد میخوریم این صبحانه هم اینجوریه که ما ترب رو رنده میکنیم با رنده ریز بهتره دو برابر اون گردو کوبیده شده بهش اضافه میکنیم درصورت تمایل خیییییلی کم نمک هم میزنیم و بسیار صبحانه مقوی و خوشمزه ای هستش با نون هم میخوریمش🙂
#گردو
#ترب
#کرمان
#بافت
#صبحانه
...
حلوای عربی
محبوب
۷

حلوای عربی

۳۰ دی ۰۰
مواد لازم:

آرد : یک پیمانه

شیرخشک : یک پیمانه

شکر : دو پیمانه البته من خواهر همسرم قندداشت خواستم واسه اونم ببرم یه پیمانه زدم شیرینیش خوب بود کم نبود

کره یا روغن جامد : ۲۰۰ گرم

آب : یک پیمانه

هل ساییده شده: نصف قاشق چایخوری

زعفران ساییده شده: یک چهارم قاشق چایخوری

برای پخت حلوا عربی ابتدا آب را به همراه شکر بر روی حرارت قرار دهید تا شربت حلوا آماده شود. وقتی شکر به خوبی حل شد زعفران را اضافه نموده و پس از مدت کوتاهی از روی حرارت بردارید. حالا آرد را بر روی حرارت کم تفت دهید. تا رنگ آن تغییر کند. هر چه کمتر تفت بخوره رنگش زردتر میشه اما تفت میخوره حلواقهوه ای میشه میزان تفت رو میشه دستکاری کرد منتها تفت بدید که بوی خامیش گرفته بشه البته خودشون یه بار دیگه الک میکنن آرده رو باز دوباره تفت میدن
در این مرحله  شیر خشک را اضافه نمایید و به تفت دادن ادامه دهید. ( هنگام اضافه کردن شیر خشک، آن را از الک عبور دهید). پس از ایجاد رنگ مورد نظرتان در آرد، هل را اضافه نموده و پس از تفت مختصری، روغن یا کره را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید تا آرد گلوله نگردد. وقتی روغن به خوبی با مواد دیگر یکدست گردید. شربت را کم کم به مواد اضافه نمایید و هم بزنید تا مواد گلوله نگردند پس از اضافه کردن شربت، به هم زدن ادامه دهید تا اینکه آب اضافی حلوا به خوبی تبخیر شود. سپس حلوا را در ظروف دلخواه خود یا قالب ریخته با سلیقه خود تزیین نمایید و پس از سرد شدن سرو نمایید.
#حلوای_عربی
#شیر_خشک
...
پنکیک جو دو سر
محبوب
۶
مرحله اول

برای تهیه پنکیک جو دوسر مقوی ابتدا تخم مرغ را به همراه عسل و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا قاشق مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج و کاملا یکدست شود.
مرحله دوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، روغن کنجد را به همراه شیر به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مجددا با قاشق یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد را با بکینگ پودر و دارچین ترکیب می کنیم.
مرحله سوم

در این مرحله ترکیب آرد را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در حین اضافه کردن ترکیب آرد، مواد را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.
مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، یک تابه یک نفره روی حرارت ملایم قرار داده و آنرا با کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه با ملاقه مقداری از مابه پنکیک بر می داریم و درون تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا پنکیک حباب بزند.
مرحله پنجم

پس از اینکه روی پنکیک شروع به حباب زدن کرد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر پنیک نیز به طور کامل طلایی شود. در ادامه پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه موز حلقه ای و عسل سرو می کنیم. من اینجا از شیره خرما استفاده کردم

نکته:
توجه داشته باشید که این پنکیک مانند پنکیک ژاپنی دارای پف زیادی می باشد و در پایان پخت شبیه به کیک می شود. در صورتی که تمایل دارید این پنکیک پف کمتری داشته باشد، می توانید بکینگ پودر را از مواد لازم حذف نمایید.
#پنکیک
#جو_دو_سر
#صبحانه
#محبوب
...
فلافل ماهی
محبوب
۱۶

فلافل ماهی

۲۸ آبان ۰۰
البته من یه کم تغییراتم داخل موادش دادم
...
ته مسکه ای
محبوب
۸

ته مسکه ای

۹ مهر ۰۰
این یک نوع حلوا برای استان کرمان هستش به عنوان #ته مسکه ای
وقتی میخوان روستایی ها کره گوسفندی و گاویشون رو از حالت کره به روغن تبدیل کنن کره رو داخل قابلمه ای میریزن و مقداری آرد رو به آن اضافه میکنن برای اینکه کره دارای مقداری دوغ هست آرد باعث ته نشین شدن اون دوغ میشه و روغن خالصی رو به وجود میاره بعد که کمی حرارت داده شد روغن را صاف میکنن و با باقیمانده روغن که در ته قابلمه هست مقداری آرد را بهش دوباره اضافه میکنن و تفت میدهیم بعد بهش خرما اضافه میکنیم کمی که گرم شدن خرماها از روی شعله بر میداریم و با دست ورزشون میدیم حالا اگه دوست داشتید قالب میزنید این حلوا خودش رو سریع میگیره وقتی توی یخچال میره اشکال قالبتون خیلی تمیز و خوب در میاد و فوق العاده خوشمزه هستش
...