Maryam
Maryam

دستور پختی یافت نشد

ژله بستنی ویترینی
Maryam
۱۶
کپشن م نمیاد😁 فقط توضیح اینکه لایه زیرین ش رو یکم با شیر مخلوط کردم. برش خورده ش موقع سرو خیلی قشنگ و جذاب بود
...
کوکو سیب زمینی خام
Maryam
۱۶

کوکو سیب زمینی خام

۲۲ شهریور ۰۲
کوکوی خوش مزه، روش تهیه ش به این صورت بود که با یک رنده ی تیز 3 تا سیب زمینی و یک کدوی تقریبا درشت، یک پیاز رو به ریز و دو حبه سیر درشت، رو رنده کردم. یکم جعفری و گشنیز ساطوری شده هم بهشون اضافه کردم. دو تا سوسیس خونگی رو هم نگینی ریز کردم و اضافه کردم. ادویه هم شامل فلفل سیاه زعفرون و پودر تخم گشنیز بود. من سه تا تخم مرغ زدم بنظرم دو تا کافی بود چون مایع کوکوم حالت آب انداخته داشت. با اینکه من یک قاشق و نیم آرد و یکمم آرد سوخاری بهش زدم. ولی بسیاااار خوش عطر و خوشبو شده بود. جاتون سبز
...
شربت تخم شربتی(تخم ریحان)
Maryam
۲۲
هر روز یک سلام به امام حسین بدیم. السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک و رحمته الله و برکاته

تخم شربتی ریز و درشت و خاکشیر که سه طبقه و جذاب شده. فقط از جهت چشم نوازی این شربت رو فرستادم. زیرش هم شربت بلوبریه.
...
پنه مرغ با سس آلفردو
Maryam
۲۱
سلام عزیزان، پاستا آلفردو
برای درست کردنش، چندتا قارچ رو باریک خرد کردم و آب یک و نیم لیمو رو روشون چکوندم و با دست زیر و رو کردم، تا موقع سرخ کردن سفید بمونن. بعد توی روغن ریختم و سرخ کردم. قارچ های سرخ شده رو کناری گذاشتم و تو همون روغن یک حبه سیر بزرگ رنده شده ریختم و یک سر تفتی دادم. و بعد مرغ های مکعبی خرد شده رو ریختم و تفت دادم، ادویه فلفل سیاه و پابریکا هم اضافه کردم. در ماهی تابه رو بذارید که یکم مرغ ها پخته بشن.
حالا قارچ ها رو اضافه کردم + سه قاشق خامه صبحانه رقیق شده با شیر و یک و نیم لیوان شیر. چند قل که خورد پاستاهای آب کش شده و نرم رو اضافه کردم. حالا اینجا من ادویه اصلی که همانا یک ساشه واسه پاستای نیمه آماده بود به این ترکیب اضافه کردم که عطر اصلی رو اون ساشه میداد به غذام، یکمم پنیر پیتزا لابلاش زدم. و خوب سس و ادویه و پاستا رو قاطی کردم و سرو کردم. ادویه ش چون شوره دیگه قبلش نیازی نیست نمک بزنید.
خیلی عالی با مزه ی خاص و خوشمزه
...
کباب تابه ای
Maryam
۸

کباب تابه ای

۹ مرداد ۰۲
قضیه کربلا عظمت سعادت است نه عظمت شقاوت!!!
اینکه بشر تا چه اندازه می تواند با گذشت، فداکار، آزادمرد، خداپرست، حق خواه و حق پرست شود. اینکه در اونجا معانی صبر و رضا و تسلیم و شجاعت و مروت و کرم و بزرگواری تا چه اندازه قدرت ظهور و بروز دارد.
کربلا نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است.
بریده ای از کتاب فوق العاده عالی «حماسه حسینی» از شهید مطهری
________________________________
کباب تابه ای که معرف حضورتون هست. من دوست ندارم کباب تابه ای مزه ی گوجه یا رب بگیره، گوجه ها رو روی گاز کباب میکنم. ادویه های داخلش هم فلفل سیاه، سماق، یکم پودر تخم گشنیز و زعفرون، نمک کم هست.

جاتون سبز 💚💚💚
...
مرغ سوخاری
Maryam
۱۳

مرغ سوخاری

۳۰ تیر ۰۲
مرغ سوخاری بشدتتتتت ترد😎
...
خوراک کدو
Maryam
۱۰

خوراک کدو

۳۰ تیر ۰۲
سلام دوستان. این خوراک کشک و کدو هست. خیلی خوشمزه ست. به عنوان وعده شام میتونین درست کنین.

من کدو ها رو به اندازه یک سانت تا یک سانت ونیمی از قد تکه کردم، سرخ کردم. روی تخته مکعبی برش زدم.
توی ماهی تابه پیاز خلالی سرخ کردم، بهش گوجه نگینی شده هم اضافه کردم و سرخ کردم و بعد گردو خرد شده و سیر رنده شده و یکم عدس پخته شده رو اضافه کردم. ادویه هم فلفل زردچوبه زدم. بعد کدو ها رو اضافه کردم و کشک رقیق شده رو هم اضافه کردم. مخلوط که کردم گذاشتم روی شعله کم یکم مزه ها به خورد هم بره و آبش کشیده بشه. من یکم نعنا داغ هم روش ریختم و مخلوط کردم.
نتیجه میشه یک غذای سالم و خوشمزه
...
کاپ کیک شکلاتی
Maryam
۱۰

کاپ کیک شکلاتی

۱۶ تیر ۰۲
سلام عزیزان. کاپ کیک من برای اولین بار خیلی عالی شد. من ترسیدم سر ریز کنه نصفه یکم بیشتر مایع کیک ریختم و خیلی پوک و عالی شد. برای عید غدیر درست کردم.
البته من کاکایو نریختم. بجاش چند دونه هل رو باز کردم و دونه های توشو نیم کوب کردم با شکر آسیاب کردم. سه چهار قاشق گلاب هم زدم. عطر و طعمش فوق العاده شد. از حجم شکر هم یکم کم کردم بنظرم یکم زیادی شکر داشت. بچه هام و همسرم عاشقش شدن
...
ژله بستنی ویترینی
Maryam
۱۱

ژله بستنی ویترینی

۲۲ اردیبهشت ۰۲
ژله جذاب برای تولد پسرم. برش خورده ش هم خیلی قشنگه. برای لایه ی ماتش یکم شیر قاطی کردم.
...
دلمه برگ مو
Maryam
۱۶

دلمه برگ مو

۹ اردیبهشت ۰۲
دلمه برگ مو الان هم که فصلش هست
مواد میانی برنج و لپه ای که دو سوم پختشون انجام شده + گوشت چرخی + زرشک + پیاز نگینی سرخ شده + شوید خشک و ترخون خشک + شکر + رب گوجه فرنگی
برای سس ش هم من از روغن + کمی رب انار + رب گوجه + شکر + سرکه و مدام میچشیدم که ترشی ‌شیرینی ‌ش به حد دلخواهم برسه.
...