مامانِchef
مامانِchef

دستور پختی یافت نشد

مربای زرشک
مامانِchef
۱۷۱

مربای زرشک

۳۰ دی ۹۸

سلام به دوستان هنرمندم 😘 طرزتهیه مربای زرشک رو براتون میذارم . اجازه بدین این مربا چندروز داخل یخچال بمونه بعد میل کنید .

طرزتهیه :

٢لیوان زرشک تازه رو داخل اب بریزید و بذارید چند دقیقه بمونه تا خاکش ته نشین بشه ,اینکارو چند بار انجام بدید تا خاک زرشک بره ,بعد وقتی زرشک کاملا تمیز شد آبش رو خالی کنید و یک لیوان شکر روش بریزید و بذارید یک روز داخل یخچال بمونه,بعد از یک روز زرشک رو از یخچال خارج کنید ویک لیوان دیگه شکر رو بهش اضافه کنید و یک لیوان هم بهش آب اضافه کنید و بذارید روی حرارت معمولی .
...
حلوا کدو حلوایی
مامانِchef
۴۸
سلام به دوستان کدبانو و هنرمندم . حلوای کدو حلوایی ک بسیار مقوی هستش و طعم عالی داره . ا😘

طرزتهیه :
ابتدا یک عدد کدو حلوایی کوچیک رو برش های کوچیک بزنید(با پوست) و داخل کمی اب بذارید و اجازه بدین کاملا پخته و نرم بشه و بعد با قاشق از پوستش جدا کنید و کاملا له و پورش کنید و بعد با کمی کره تفت بدین . ۲۰۰ گرم آرد رو داخل ماهیتابه با حرارت کم تفت بدین تا بوی خامی ارد ازبین بره و بعد بهش ۱۰۰ گرم کره و ۱/۴پیمانه روغن مایع و یک الی ۲ ق غ روغن جامد اضافه کنید و هم بزنید و بعد پوره کدو حلوایی رو بهش اضافه کنید و دوباره هم بزنید و بهش پودر هل و پودر دارچین اضافه کنید . و بعد شربت رو کم کم اضافه کنید و گلاب هم اضافه کنیدو مدام هم بزنید تا حلوا جمع بشه . برای شربت هم ۳ الی ۴ لیوان شیر رو با ۲ الی ۲ و نیم لیوان شکر مخلوط کنید و زعفران هم اضافه کنید و روی حرارت بذارین تا شکر حل بشه و شیر داغ بشه و بعد از روی حرارت بردارین . میتونید مواد رو نصف کنید . این میزان ی دیس بزرگ و ی بشقاب کوچیک حلوا میشه .
...
مربای انجیر
مامانِchef
۸۵

مربای انجیر

۷ آذر ۹۸
سلام به شما دوستان کدبانو و هنرمند 😙 ممنون که به یاد من و یاسمن عزیزم بودین 😘 دستور مربای انجیر رو قبلا یاسمن جان داخل پیجش گذاشته اگر خواستین دوباره براتون میذارم 😘
...
سمبوسه
مامانِchef
۱۳۱

سمبوسه

۳۰ مهر ۹۸
سلام به دوستای کدبانو و هنرمندم . اینم سمبوسه ناهار خوشمزه ی ما 😘دستورش رو قبلا براتون گذاشتم
...
سوپ شیر
مامانِchef
۷۷

سوپ شیر

۱۶ مهر ۹۸
سلام به دوستای کدبانو و هنرمندم 😘 ممنونم که به یادم بودین 😘 سوپ شیر که طعمش عالی هستش و ما داخلش از جو و بلغور و شیر و خامه و خیلی کم سبزی و هویج و مرغ و قارچ استفاده میکنیم .
...
اسنک
مامانِchef
۱۰۱

اسنک

۱۴ شهریور ۹۸
سلام دوستای عزیز و کدبانو😘 ممنون از همه ی شما که جویای احوال من و یاسمن جونم بودین و نسبت به ما لطف داشتین 😘 چندروزی درگیر تعمیرات بودیم و نمیتونستیم کنارتون باشیم 😘 از این به بعد در خدمتتون هستیم⚘

اسنک :
کمی کره و روغن داخل ماهیتابه بریزید و فیله مرغ رو داخلش بریزید و پودر موسیر و فلفل و نمک و آویشن اضافه کنید و حرارت رو کم کنید تا کاملا پخته بشه و بعد قارچ خرد شده و تفت داده شده و فلفل دلمه ای خرد شده و تفت داده شده رو هم اضافه کنید و از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کاملا خنک بشه . قسمت های سفت دور نون تست رو با چاقو برش بزنید و بعد روی نان تست کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد مواد میانی رو روش بریزید و دوباره روش پنیر بریزید و روش نان تست قرار بدین و بعد داخل ساندویچ ساز قراربدین تا برشته بشه . نوش جان
...
خورشت باقلاقاتق
مامانِchef
۱۶۳
سلام به دوستای عزیز و هنرمندم 😘 اینم خورشت خوشمزه ما . البته ما شمالی نیستیم 😘 ولی خیلی به غذاهای شمالی مثل ماهی و میرزاقاسمی و باقلاقاتق علاقه داریم .

باقلاقاتق :

پاچه باقالا یک ونیم لیوان
سیر ۴ عدد
تخم مرغ ۱ الی ۲ عدد
شیویدخشک به مقدار لازم
نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا سیر رو رنده کنید و داخل روغن کمی تفت بدین تا عطرش بلند بشه و بعد زردچوبه رو اضافه کنید و بعد پاچه باقالارو ک شستیم و آبکش کردیم رو بهش اصافه میکنیم و تفت میدیم و بعد شیوید رو اصافه میکنیم و هم میزنیم و بعد آب اضافه میکنیم . خیلی اب اضافه نکنید چون زود پخته میشه . و نمک هم اصافه کنید . تخم مرغ رو داخل ماهیتابه ای ک روغن نریختید بریزید و با چنگال همش بزنید تا تیکه تیکه بشه و بعد به خورشت اضافه کنید و اجازه بدین تا پخته بشه .
نوش جان 😘



...
فلافل
مامانِchef
۱۶۱

فلافل

۱۱ تیر ۹۸
سلام به کدبانوهای عزیز و هنرمند 😘 ناهار امروز ما فلافل که خیلی طعمش عالی میشه 😘

طرز تهیه :

ابتدا دو پیمانه نخود رو یک شبانه روز اجازه بدین داخل اب خیس بخوره و چندین بار آبش رو عوض کنید . دو تا سیب زمینی متوسط رو بذارید جداگانه بپزه . و بعد نخود رو روی پارچه بریزید و اجازه بدین کاملا خشک بشه و بعد نخود رو یکبار (فقط یکبار)چرخ کنید ، سیب زمینی های پخته رو پوست بکنید و چرخ کنید ، یک عدد پیاز رو هم چرخ کنید ، یک یا دو حبه سیر هم چرخ کنید و نمک و فلفل و زردچوبه و کنجد ( اختیاری) هم اضافه کنید و خوب ورز بدین و بذارین داخل یخچال تا استراحت کنه . بعد داخل ظرفتون روغن بریزید و فلافل رو شکل بدین و داخل روغن بندازید تا سرخ بشه و بعد روی دستمال بدارید تا روغنش کشیده بشه . نوش جان⚘
...
خورشت بامیه
مامانِchef
۱۲۵

خورشت بامیه

۲ تیر ۹۸
سلام به دوستای کدبانو و هنرمندم 😘 ممنونم بابته همراهیتون 😘⚘⚘ناهار امروز ما خورشت بامیه 😘 انشااله ک درست کنید و بپسندید 😘

طرز تهیه :

اول دم بامیه ها رو خیلییی کم بگیرید (زیاد نباید بگیرید چون خورشتتون خراب میشه و لیز میشه) و بعد بامیه هارو بشورید و سرخشون کنید . داخل ظرف جداگانه ای گوشت گوسفندی و پیاز نگینی خرد شده رو تفت بدین و بهش زردچوبه اضافه کنید و بعد دوتا گوجه رنده شده و کمی رب اضافه کنید و تفت بدین و اب اضافه کنید و اجازه بدین بپزه. و بعد وقتی کمی پخت لپه و بامیه رو اضافه کنید و نمک و ابلیمو و فلفل رو هم اضافه کنید و اجازه بدین کامل پخته بشه . مواطب باشید بامیه ها له نشه.
نوش جان😘
...
ماکارانی
مامانِchef
۱۳۰

ماکارانی

۲۵ خرداد ۹۸
سلام به کدبانوهای عزیز . انشااله سالم و تندرست باشین ممنون از همراهی و لطف شما که نسبت ب من و یاسمن دارین ⚘😘 من داخل مواد ماکارانیم از گوشت چرخ کرده و جعفری خرد شده و نخود فرنگی و پیاز سرخ کرده و اویشن و رب استفاده کردم .
...