گلپونه بانو
گلپونه بانو

دستور پختی یافت نشد

ترشی

ترشی

۲۲ خرداد ۰۲
...
تزیین میوه
گلپونه بانو
۹۷

تزیین میوه

۲۲ خرداد ۰۲
چطوره دوستان پاپیونی؟
...
سمبوسه
گلپونه بانو
۲۵

سمبوسه

۲۱ خرداد ۰۲
https://sarashpazpapion.com/recipe/1d40ink3ho02penftiirvmfi6qif56sj
...
پیتزا مخلوط
گلپونه بانو
۳۱

پیتزا مخلوط

۲۰ خرداد ۰۲
#پیتزا عالی است ، مهم نیست که به چه روشی آن را برش دهید🍕😁
#پیتزا_خونگی
#پیتزا_مخلوط
...
چیز کیک
گلپونه بانو
۱۶

چیز کیک

۱۶ خرداد ۰۲
از سری عکس های قدیمی جاتون سبز⚘
#چیز_کیک
#کیک
...
کوکوی بادمجان
گلپونه بانو
۴۷

کوکوی بادمجان

۱۵ خرداد ۰۲
#کوکو_بادمجان از جمله غذاهای خوشمزه ای که می توان آن را در خانه باصرف وقت و هزینه ای اندک تهیه کرد.بادمجان🍆 سرشار از فیبر، پتاسیم و اسید فولیک، از این رو فیبرش به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کرده و پتاسیم و اسید فولیک آن از بروز فشار خون و بیماری‌ های قلبی‌ عروقی جلوگیری می ‌کند.مواد لازم برای کوکو بادمجان :
با‌دمجان ۵ عدد🍆🍆🍆🍆🍆،تخم مرغ ۳ عدد🥚🥚🥚
پیاز ۱عدد🧅،سیر ۱حبه🧄،زرد چوبه ۱ق.م🥄،نمک به میزان لازم🧂،فلفل سیاه به میزان لازم✅طرز تهیه کوکو بادمجان :
ابتداپیاز را رنده می کنیم آبش را می گیریم.حالا سیر له شده را به پیاز اضافه کرده،سپس بادمجان را کبابی یاپخته با پیاز و سیر کاملا میکس کرده بعد ادویه ها( نمک،فلفل و زرد چوبه) را می ریزیم.تخم مرغ ها 🥚🥚🥚را در ظرفی شکسته خوب هم می زنیم و به مایه کوکواضافه کرده تا کاملا یکدست شود و بعد به دو روش آماده می کنیم.
1️⃣روش اول: مایه را در تابه که روغن ریختیم سرخ میکنیم.
2️⃣روش دوم:ظرف فر را کمی روغن ریخته چرب می کنیم سپس مایه کوکو را میریزیم بعد در دمای ۲۰۰c به مدت ۱۵ دقیقه گذاشته تا آماده شود.
بعد در ظرفی ریخته و آماده سرو هست.
...
کره کباب
گلپونه بانو
۱۷

کره کباب

۱۱ خرداد ۰۲
 هزاران درود بر دوستان پاپیونی🌺
اين روزا خيلي جاها شايد #کره_کباب ديده باشين😍🍢🍡
و خيلي راحت توي خونه درست کنيد و لذت ببريد.
جوجه مزه دار شده در (نمک ،فلفل ،زعفران ،ليمو و سس مايونز)
يا گوشت کباب کوبيده
پوره گوجه
کره
نون لواش و پياز و جعفري.فقط کافيه جوجه ها رو مثل هميشه مزه دار کنيد و سيخ بزنين و يه برش هم روش بزنين و کباب کنين پوره گوجه همراه ۱-۲ ق رب گوجه رو با کره مخلوط کرده تا حسابي چرب بشه
اول جوجه هاي کباب شده و یا کباب کوبیده رو‌توي گوجه ميزنيم و لاي نون ميزاريم و يه مقدار گوجه و پياز جعفري ميريزيم.البته #کره_کباب_مشهد جعفری نزاشته بودن کنارش خیارشور بود که باز خوش طعم بود و اگه رولی خواستین بپیچین و مجدد داخل گوجه و کره بزنین😊 جاتون سبز دوستان پاپیونی🌺
...
لونگی بادمجان
گلپونه بانو
۲۷

لونگی بادمجان

۶ خرداد ۰۲
هزاران درود بر دوستان پاپیونی🌺
#لونگی_بادمجان
استان گیلان جان❤ جزو نقاط گردشگرپذیر کشور هست که با وجود اثرهای تاریخی و طبیعی متنوع و متعددش سالانه چندین میلیون‌ مسافر داخلی و گردشگر خارجی را در اوقات مختلف سال به خودش جذب می‌کنه.
گیلان جان به واسطه دستور و روش پخت منحصر بفرد در کنار عطر، طعم و رنگارنگی سفره‌های مملو از خوراک‌های محلی طبیعی‌اش نیز شهرتی جهانی پیدا کرده و گردشگری غذا به یکی از انواع گردشگری گیلان تبدیل شده، به طوری که رشت از سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی (Gastronomy) در یونسکو به ثبت رسیده است.
#آستارا
نیز در این میان جایگاهی ویژه داره و در دورانی که غذاهای فوری و بیرون‌بر رو به گسترش هست با غذاهای محلی سنتی کم‌نظیرش در میزبانی شایسته از مسافران داخلی و گردشگران خارجی حرف‌های بسیاری برای گفتن داره.
#لونگی یکی از غذاهای خوش طعم مجلسی اصیل و اصلی ساکنان این خطه از حاشیه دریای خزر به‌شمار می‌رود که در مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، چهارشنبه‌سوری و شب عید و میهمانی ها در بسیاری از خانه‌ها پخت میشه و برخی بر این باور هستند که ریشه نام و نام‌گذاری آن به بخش لوندویل برمی‌گردد.
✅بانوان آستارایی برای پختن این خوراک لذیذ بسته به مناسبت پیش‌رو و البته ذائقه اهل خانه از ماهی، اردک یا مرغ در کنار برنج استفاده می‌کنند و با توجه به اضافه کردن طعم دهنده‌هایی مانند رب ازگیل شیرین یا رب آلوچه ترش و رب انار می‌تواند مزه‌ای ترش، شیرین یا ملس به خود بگیرد1️⃣.لونگی مرغ و اردک به طور معمول با مقداری گردوی ساییده شده یا خرد شده، زعفران دم‌کرده، آلو یا قیسی، زرشک، پیاز خرد شده یا رنده شده، آبغوره، سیب‌زمینی خرد شده یا رنده خلالی، گوجه‌فرنگی، شکر، نمک، فلفل و زردچوبه به همراه کره یا روغن پخته می‌شود.
2️⃣لونگی ماهی با ماهی سفید، آزاد یا قزل‌آلا، پیاز خرد شده یا رنده شده، رب انار، مغز گردوی آسیاب شده، سبزی (گشنیز، جعفری و شنبلیله) خرد شده، لیموی تازه یا آب لیمو به همراه فلفل، زردچوبه، نمک و ادویه تهیه می‌گردد.
3️⃣برای تهیه لونگی بادمجان نیز از بادمجان، گردوی آسیاب شده، سیب خرد شده یا رنده شده، پیاز خرد شده یا رنده شده، رب انار، زردچوبه و نمک استفاده می‌شود و بسته به ذائقه و اشتهای افراد می‌توان از آن به عنوان غذا یا چاشنی استفاده کرد.
رسپی #بادمجان_شکم_پر_گیلانی در پیج هست🌻
#گلپونه_پز
...
خورش انارویج
گلپونه بانو
۴۶

خورش انارویج

۵ خرداد ۰۲
#خوروش_اناربیج
https://sarashpazpapion.com/recipe/sndp181aa67qupc4tqfv3jev1ei50pe4
...