مریم سلیمانی
مریم سلیمانی

دستور پختی یافت نشد

مربا توت سیاه

مربا توت سیاه

۸ ساعت پیش
#مربا #توت_سیاه #مربا_توت_سیاه
لطفا ورق بزنید مراحل کار را عکس گرفتم .
سلام دوستان مریم بخشی نیا هستم . امروز جاتون خالی رفتم یک کم توت سیاه چیدم گفتم مربا کنم.
به هر میزان توت برداشتید به همان میزان هم شکر بردارید. بعد با قیچی دم توت ها را بچینید . بعد توت ها را در ظرفی لعابی ریخته و مابینش شکر میریزیم . بعد از شب تا صبح میزاریم بمونه تا آب بندازه . بعد در روی حرارت خیلی کم ظرف را قرار داده تا شکر حل شود . بعد از یک مدت که جوشید جوهر لیمو یا آبلیمو را اضافه کرده . وقتی قوام آمد زیرش را خاموش کرده و بعد از اینکه کاملا سرد شد در شیشه ریخته و در جای خنک نگهداری میکنیم .
سوالی بود در خدمتم .
...
کاچی گندم (غذای سنتی خراسانی )
مریم سلیمانی
۲۱
#کاچی #کاچی_گندم #غذای_سنتی_خراسانی
سلام دوستان مریم بخشی نیا هستم . تو پست های قبلی طرز تهیه این غذا را براتون گذاشتم. این غذا با گندم خرد شده (حلیمی ) درست میشه و با کشک و سیر خام سرو میشه . و نعناع داغ و روغن هم رو کشک میریزیم.
...
توگی (غذای سنتی خراسانی )
مریم سلیمانی
۱۵
#توگی #ارزن_پلو #غذای_سنتی_خراسانی
سلام دوستان امیدوارم لبتون خندون و دلتون شاد باشه .
لطفا ورق بزنید مراحل کار را گذاشتم.حتما خیلی هاتون تعجب میکنید وقتی بگم ماده اصلی این غذا ارزن پوست کنده هست. ولی باید بدونید که این غذا داری آنتی اکسیدان قوی هست و ضد سرطان هست . و کالریش نسبت به برنج و نان خیلی کمتر هست .
مریم بخشی نیا هستم .امروز اومدم با غذای توگی که در واقع با ارزن پوست کنده درست میشه .خوب غذای سالم و ساده و در عین حال خوشمزه .
ارزن پوست کنده را ریگ شور کرده تا احتمالا اگه سنگ داره گرفته بشه در عین حال اگه ناخالصی دیگه ای هم داشته باشه میاد روی آب و گرفته میشه.بعد حدود یک بند انگشت آب روی آن ریخته نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و روغن اضافه میکنیم در صورت دلخواه کمی رشته بو داده هم اضافه میکنیم. بعد با حرارت ملایم می‌گذاریم آبش تموم شود .بعد دری قابلمه را گذاشته شعله پخش کن را هم زیر قابلمه قرار می‌دهیم و می‌گذاریم دم بیاید . من با خورشت آلو درست کردم. شما با هر چی دوست دارید میتوانید نوش جان کنید . حتی با ماست هم میل می‌کنند.
اگه سوالی بود در خدمتم .
...
شوید پلو با بلدرچین
مریم سلیمانی
۱۳
#پلو #بلدرچين #شوید_پلو_با_بلدرچین
بدون شرح چون حال نداشتم و حالم خوب نبود و غذا هم چون ساده بود کنار گل ها گرفتم .😂😶
...
سوپ گندم

سوپ گندم

۵ روز پیش
#سوپ #گندم #سوپ_گندم
سلام دوستان مریم بخشی نیا هستم . نمیدونم چرا تو این هوا گرم سوپ درست کردم 🙃😂🥴
فقط اگه هوا تو منطقه ی شما گرمه بزارید برا وقتی هوا خنک بشه .🤣
مواد اولیه : گندم پوست کنده _هویج _سبزی آش _مرغ یا گوشت (هر کدوم خواستید من مرغ ریختم ) _لپه _عدس _ماش _آب نارنج _نمک و فلفل سیاه و زردچوبه _ روغن زیتون _ پیاز
همه ی مواد رو در هم بریزید البته به غیر از آب نارنج که موقع سرو اضافه میکنیم تا بپزد و جا بیفتد .
از این راحت تر هم مگه داریم .🤩🤩😂
...
قروتی با خاگینه
مریم سلیمانی
۱۵
#کاله_جوش #قروتی #خاگینه
سلام دوستان مریم بخشی نیا هستم. دوباره از روستا براتون پست گذاشتم.
لطفا ورق بزنید عکس از طبیعت روستا هم براتون گذاشتم.
کاله جوش با کشک گوسفندی و خاگینه با تخم مرغ محلی واقعا خوشمزس .مخصوصا وقتی گوشنه باشی و ندونی چی درست کنی😂😊
...
قیمه کدو
مریم سلیمانی
۳۰

قیمه کدو

۷ روز پیش
#قیمه #کدو #قیمه_کدو
سلام دوستان امیدوارم لبتون خندان و دلتون شاد باشه.
مریم بخشی نیا هستم .رسپی قیمه کدو عینا مثل قیمه بادمجان است . فقط به جای بادمجان کدو میریزیم و بس.
بازم اگه سوالی بود در خدمتم.
...
قلیف سمنو (نان خراسانی)
مریم سلیمانی
۱۱
#قلیف_سمنو #قلیف_سمنو
سلام دوستان انشالله شاد و سلامت باشید. مریم بخشی نیا هستم .این پستم از روستا براتون گذاشتم.
اگه طرز تهیه ی این نان سنتی را دوست دارید با من همراه باشید.
آرد معمولی ۲ الی ۳ لیوان _آرد جوانه گندم ۱ لیوان _دارچین،فلفل سیاه،رازیانه،هل به میزان لازم _شکر ۱ لیوان سرخالی _شیره خرما ۲ الی ۳ ق غ _مایه خمیر ۱ ق غ پر _روغن یک سوم لیوان _آب ولرم به میزان لازم
تمام مواد به غیر از آرد را با هم مخلوط کرده با دست ورز داده حالت خرده نان به خود می‌گیرد. بعد با آب خمیر را مجاز میکنیم . یعنی آنقدر آب کم کم اضافه کرده تا خمیر به دستمان نچسبد و خمیر لطیفی بدست آید .
بعد رویش را بسته و در جایی گرم قرار داده تا خمیر ور بیاید. بعد از آن در قالب دلخواه کمی روغن ریخته کمی از خمیر را در آن ریخته با دست پهن کرده ضخامت خمیر نباید خیلی باشد . بعد رویش را با دست کمی شکل می‌دهیم و یک ربع دیگه میذاریم پف کند . بعد یا در فر یا فر دستی قرار می‌دهیم تا پخته شود.
پ ن :ور آمدن خمیر در دو مرحله ضروری است .
سوالی بود در خدمتم.
...
غذای سنتی خراسان بلغور گندم
مریم سلیمانی
۱۱
#بلغور_گندم #گندم_پلو #خورشت_کدو
لطفا ورق بزنید مراحل پخت را عکس گرفتم.
سلام دوستان امیدوارم حال دلتون خوب باشه. مریم بخشی نیا هستم چند وقته اومدم روستا .برای پرستاری از خواهرم. گفتم حالا تا اینجام چند غذای سنتی هم درست کنم و براتون پست کنم. ابتدا بلغور گندم که بهتره ریز باشه را تو ماهی تابه تف می‌دهیم تا یک کم حالت بو دادگی بگیره و رنگش هم کمی تغییر کنه. بعد رشته را هم (که من از رشته بومی همان محل استفاده کردم)بو داده . بعد در ظرفی مناسب ابتدا بلغور را ریخته و بعد به اندازه یک بند انگشت آب روش میریزیم .
بعد هم نمک و فلفل و زردچوبه و روغن را اضافه کرده درش را می‌گذاریم با حرارت ملایم آبش تبخیر شود بعد شعله پخش کن گذاشته با حرارت کم دم میکنیم بعد از حدود یک ساعت با چنگال هم زده و در صورت نیاز آب جوش روش میریزیم تا خوب پخته شود .
پ ن : راز این غذا برای اینکه حالت خمیری به خود نگیرد فقط اینه که آب اولیه کم و در حین پخت چند بار آب جوش دور غذا بریزیم تا خوب پخته شود.
من کدو ها را سرخ کردم. سیر و پیاز را هم سرخ کردم و بعد گوجه و آلوچه یا آلو و ادویه و نمک را اضافه کرده می‌گذاریم با حرارت کم بپزد.
با سبزی بومی که تو باغچه کاشته بودن و دوغ محلی خوردیم . جاتون خالی
اگه سوالی بود در خدمتم.
...
نخودآب
مریم سلیمانی
۱۶

نخودآب

۱ هفته پیش
#نخود_آب
لطفا ورق بزنید مراحل رو عکس گرفتم .
سلام دوستان مریم بخشی نیا هستم و امروز این غذای سنتی و در واقع دارو را برای بیمار درست کردم. این نخودآب را با خروس بومی و نخود بومی درست کردم. مراحل کار را عکس گرفتم . گفتم تو بشقاب قدیمی هم بکشم یه لطف دیگه ای داره.
طبق گفته ی قدیمی ها هر وقت کسی بیمار میشد میگفتن برای به دست آوردن بنیه ی بدنیش اگه این غذا را بخوره زود خوب میشه.
خدا همه بیماران رو شفا بده .
...