دمنوش آویشن

۱۶ تیر ۰۱
۶.۳k
پیج اینستااااگرام من ⬅️ mycococooking@
خوشحال میشم اونجا هم منو دنبال کنی. کلی ویدئو و استوریهای جذاب داریم😉

خواص این گیاه دارویی رو میدونی؟ میونه ات با دمنوشهای گیاهی چطوره؟
تا اخر ویدیو با من همراه باش. ❤

ما که خانوادگی به این دمنوش ارادت خاصی داریم☺️
هر سال یا دو سال یکبار به منطقه حفاظت شده پارک ملی لار میریم و علاوه بر تفریح و کوه نوردی آویشن هم میچینیم. این منطقه ی ییلاقی از نیمه های خرداد ماه برای عموم بازگشایی میشه.

✅ البته باید یادمون باشه که آویشن یا هر گیاه کوهی دیگری رو از ریشه نچینیم و سر شاخه های اونو بچینیم تا دوباره رشد کنه و از بین نره.

✅ آویشنها رو بعد از اینکه شستم ریختم روی پارچه و توی خونه خشک کردم. اینطوری بعد از خشک شدن، هم رنگش سبز میمونه هم عطرش حفظ میشه. 👍🏻

✅ خب حالا یکم بیشتر از خواصش بدونیم⬇️

آویشن گیاهی است که به خانواده‌ی نعناع تعلق دارد و از نظر طب سنتی، طبعی گرم و خشک دارد. آویشن را به صورت تازه یا خشک و پودر شده در انواع غذا‌ها مصرف می‌کنند.
دمنوش آویشن یا چای آویشن، نوشیدنی سالمی است که از دَم کردن آویشن تهیه می‌شود. این دمنوش حاوی خواص آویشن و بسیار مفید است

خواص دمنوش آویشن
مصرف دمنوش آویشن به هضم غذا، رفع درد شکم و نفخ کمک بسزایی می‌کند. آویشن ضد سرفه، خلط‌آور و در درمان برونشیت و آسم موثر است. استفاده از دمنوش آویشن، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی را بهبود می‌بخشد.
آویشن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی دارد به همین دلیل برای درمان جوش های صورت به کار می رود

موارد منع مصرف آویشن
مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می‌تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد بنابراین
بهتر است زنان باردار و شیرده از آویشن در مقادیر معمول آن استفاده کنند و به دلیل ضرر احتمالی استفاده دارویی از آن را منتفی بدانند.
مصرف آویشن به مبتلایان به اختلالات غده تیروئید نیز توصیه نمی‌شود.

#دریاچه_لار #دشت_لار #هراز #پلور #دماوند #آویشن #کوه #دمنوش #دمنوش_آویشن #گیاهی #سلامتی #کرونا #طب_سنتی #چای #چای_آویشن #کوهنوردی #طبیعت #طبیعت_گردی #طبیعتگردی #آشپزی

❤ مرسی که با حمایتهاتون به من انرژی میدید 🙏🏻❤

...
نظرات