موساکا

۱.۵k لایک
۲۱ نظر
#موساکا ،یه جور گراتن و غذای خوشمزه یونانی😋👌
بنا به درخواست شما مهربونا🌹

❎در ورژن اصلی و ابتدایی موساکا فقط از ترکیب بادمجان و مایه گوشتی استفاده میشه به همراه پنیر...و اضافه کردن سیب زمینی آبپز ورقه یا پوره شده و یا گوجه فرنگی حلقه شده در بین لایه ها کاملا سلیقه ای و به ذائقه شما بستگی داره.
◀بادمجان ها رو پوست کنده و ورقه کنید و نمک بپاشید و کمی صبر کنید و بعد بشوئید و خشک کرده و در روغن سرخ کنید و روی دستمال حوله ای روغن اضافی بادمجان رو بگیرید.
◀برای تهیه مایه گوشتی از ترکیب پیاز نگینی شده+ گوشت چرخکرده+فلفل دلمه نگینی+قارچ ورقه شده+یک تا دو قاشق رب گوجه یا پوره گوجه فرنگی استفاده کنید .
◀برای طعم دادن به مایه گوشتی از یکی دو حبه سیر رنده شده(یا پودر سیر) به همراه آویشن استفاده کنید.
◀آویشن رو در مرحله آخر قبل از اینکه حرارت رو خاموش کنید اضافه کنید چون اگه آویشن زیاد روی حرارت بمونه عطرش رو از دست میده و البته در نظر داشته باشید که اضافه کردن آویشن به مقدار زیاد باعث تلخ شدم مایه گوشتی میشه.
◀میتونید کمی آویشن هم بین لایه ها بپاشید.
◀من معمولا بین لایه ها #سس_بشامل نمیریزم چون باعث شل شدن موساکا میشه و فقط سس بشامل رو روی لایه آخر به همراه پنیر میریزم که هم بافت موساکا رو لطیف میکنه و هم کمک به خوب کش اومدن پنیر پیتزا میکنه
.
◀در پایان ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه قرار بدید تا پنیر ذوب و روی موساکا طلایی بشه...در صورت لزوم چند دقیقه گریل رو روشن کنید

نظرات

عالیه
عزیزم ویدیوهاتون همشون لایک دارن عکستونه تااینجاهمش لایک شده
ازاین به بعدبه کا هاتون سرمیزنم ولایکتون میکنم
بچه کوچیک دارم و کلی سرم شلوغه.به عشق کارات میام پاپیون و سعی میکنم از تجربیات مفیدت استفاده کنم.مهربان بانو .تکی
مشاهده سایر نظرات