عکس موساکا
souzan_shariat
۲۱
۱.۵k

موساکا

۵ شهریور ۹۷
#موساکا ،یه جور گراتن و غذای خوشمزه یونانی😋👌
بنا به درخواست شما مهربونا🌹

❎در ورژن اصلی و ابتدایی موساکا فقط از ترکیب بادمجان و مایه گوشتی استفاده میشه به همراه پنیر...و اضافه کردن سیب زمینی آبپز ورقه یا پوره شده و یا گوجه فرنگی حلقه شده در بین لایه ها کاملا سلیقه ای و به ذائقه شما بستگی داره.
◀بادمجان ها رو پوست کنده و ورقه کنید و نمک بپاشید و کمی صبر کنید و بعد بشوئید و خشک کرده و در روغن سرخ کنید و روی دستمال حوله ای روغن اضافی بادمجان رو بگیرید.
◀برای تهیه مایه گوشتی از ترکیب پیاز نگینی شده+ گوشت چرخکرده+فلفل دلمه نگینی+قارچ ورقه شده+یک تا دو قاشق رب گوجه یا پوره گوجه فرنگی استفاده کنید .
◀برای طعم دادن به مایه گوشتی از یکی دو حبه سیر رنده شده(یا پودر سیر) به همراه آویشن استفاده کنید.
◀آویشن رو در مرحله آخر قبل از اینکه حرارت رو خاموش کنید اضافه کنید چون اگه آویشن زیاد روی حرارت بمونه عطرش رو از دست میده و البته در نظر داشته باشید که اضافه کردن آویشن به مقدار زیاد باعث تلخ شدم مایه گوشتی میشه.
◀میتونید کمی آویشن هم بین لایه ها بپاشید.
◀من معمولا بین لایه ها #سس_بشامل نمیریزم چون باعث شل شدن موساکا میشه و فقط سس بشامل رو روی لایه آخر به همراه پنیر میریزم که هم بافت موساکا رو لطیف میکنه و هم کمک به خوب کش اومدن پنیر پیتزا میکنه
.
◀در پایان ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه قرار بدید تا پنیر ذوب و روی موساکا طلایی بشه...در صورت لزوم چند دقیقه گریل رو روشن کنید
...
نظرات