#کیک_کشک_بادمجان

۲۶۸ لایک
۱۷ نظر
هرچه روحتان
عظیم تر باشد؛ اشتباهات
دیگران کوچکتر می‌نماید

هرچه بزرگوارتر باشی
کمتر به دیگران نیازمندی

هرچه کمتر نیازمندباشی
کمتراز آنان دلگیر می شوی ..

هر چه کمتر دلگیر شوی
کــــمتر آسیب می بینی..

و هرچه کمتر آسیب ببینی
راحت تر می بخشی..
🌺🌿
🌿🌺ظرفیت روحتان افزون باد🌺🌿

#کیک_کشک_بادمجان

مواد لازم:
بادمجان: ۱ کیلو
گردوی پودر شده: نصف لیوان
پیاز درشت:۴ عدد
سیر: ۱ بوته
نمک،فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
کشک:به میزان لازم
نعنا داغ: به میزان لازم
نان تست: ۱ بسته ی بزرگ

طرز تهیه:
بادمجان ها را شسته، پوست بگیرید. با مقداری روغن و ۱ لیوان آب روی حرارت بگذارید. به جوش که آمد حرارت را کم کرده تا بادمجان به آرامی مغز پخت شده و به روغن بیفتد. اواخر پخت سیر داغ و زردچوبه را نیز بیفزایید.
پیازها را خلالی برش داده و سرخ کنید. وقتی بادمجان پخت با گوشت کوب یا قاشق خوب له کنید و مقدار دلخواه کشک،گردو،نعنا داغ و پیاز داغ به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. حرارت را خاموش کرده تا کمی بادمجان ها از داغی بیفتد.
کناره های نان تست را برش بزنید و به شکل دلخواه کنار هم بچینید( من دو نان تست را کنار هم قرار دادم و یک نان تست را هم برش داده و در طول نان های کامل قرار دادم). با مقداری کشک روی سطح نان های تست را بپوشانید. سپس بادمجان ها را پهن کنید. مجدد روی بادمجان ها نان تست و.... به این ترتیب ادامه داده تا مواد تمام شود. روی کیک را با نعنا داغ، پیاز داغ،گردوی پودر شده و کشک زعفرانی و سفید تزئین نمائید.

نکته: می توانید بادمجان را سرخ کرده بعد له کنید. ولی من همیشه کشک بادمجان را به این روش کم روغن درست می کنم. فقط میزان آبی که برای پخت بادمجان اضافه می شود خیلی کم باشد تا بادمجان با حرارت ملایم به روغن بیفتد.
نوش جان

نظرات

معرکه
بسیار عالی دوست عزیز
عالییییییه نوش جونتون👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
مشاهده سایر نظرات