ته چین گوشت و بادمجان نازگل

۴۵۵ لایک
۲۰ نظر
عزیزای دلم سلام خوبین؟😍
الهی که حال دلتون خوش باشه و تنور دلتون گررررم🤗
عکسا رو دیدین؟؟؟😋😋😋
مزه اش از عکسش خیییلی خوشمزه تره ...
نگم‌براتوووون جاااتون خالی اساسی😍😋

شدیدا پیشنهاد میکنم درستش کنید و بسیار لذت ببرید 🤩

ویدیوی کاملش را در کانال تلگرامم (آشپزی به سبک نازگل) و سایت آپارات گذاشتم. ولی دستورشو اینجا واستون مینویسم😉

#ته_چین_گوشت_و_بادمجان_نازگل

مواد لازم برای ۵ تا ۶ نفر:

۴ پیمانه برنج
۳ عدد بادمجان بزرگ
گوشت گوسفندی به مقدار دلخواه(حدود ۳۰۰ گرم)
۱۰ قاشق غذا خوری سرپر ماست پر چرب
۴ عدد پیاز درشت
یک عدد سفیده تخم مرغ
دو عدد تخم مرغ کامل
نمک فلفل زعفران زرچوبه به اندازه نیاز
شکر یک قاشق غذا خوری
روغن به اندازه نیاز
زعفران و خلال بادام و زرشک برای تزیین

طرز پخت:

ابتدا ۴ پیمانه برنج را شسته و با مقداری نمک‌ خیس میکنیم .حالا درست کردن ته چین، ابتدا گوشت را به همراه یک قاشق چای خوری نمک نصف قاشق چای خوری زردچوبه ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده داخل زودپز یا قابلمه اجازه میدهیم کاملاً پخته شود.

سپس یک عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال میزنیم تا از حالت لختگی خارج شود و بادمجان ها را حلقه ای برش میزنیم ابتدا به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و اضافه سفیده را با دست از بادمجانها می‌گیریم و در روغن داغ سرخ میکنیم این کار باعث می‌شود که بادمجانها اصل روغن به خود نگیرد و خیلی سریع سرخ و طلایی بشوند با این روش اصلا بادمجانها بوی تخم مرغ نمی گیرد و با یک عدد سفیده تخم مرغ حدود ۱ کیلو بادمجان را می توانید سرخ کنید.

بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج کرده و داخل روغن باقی مانده ۴ عدد پیاز خلالی را سرخ می کنیم تا طلایی شوند. مقداری نمک و زعفران به پیاز اضافه کرده و شعله را خاموش می کنیم .
داخل آب در حال جوش برنج های خیس خورده را میجوشانیم. تا جایی که بین انگشتانمان به سختی له شوند، آبکش کرده و در کاسه ای جداگانه ۲ عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری نمک/ یک قاشق غذاخوری شکر/ نصف قاشق چایخوری دارچین/ نصف قاشق چای خوری پودر زعفران /و ده قاشق غذا خوری سر پر ماست را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

دو سوم برنج را به مواد اضافه کرده و خیلی خوب مخلوط می کنیم تا کاملا آغشته شوند برای اینکه ته چین ما ارتفاع بلندی داشته باشد داخل قابلمه کوچکی را با دهانه حدود ۲۲ سانت مقداری روغن می ریزیم و یک لایه از برنج زعفرانی و یک لایه گوشت پخته شده و ریش شده می ریزیم یک لایه پیاز داغ و یک لایه بادمجان سرخ شده مجدد لایه را تکرار میکنیم یک لایه برنج زعفرانی و گوشت و پیاز و بادمجان هر لایه را با پشت قاشق کمی فشرده می کنیم و تا آخرین لایه پیش می رویم می توانید بین لایه ها کمی زرشک سرخ شده هم بریزید لایه آخر را برنج سفید آبکش شده می ریزیم این مرحله بسیار مهم است و #حتماً با پشت کفگیر ته چین را فشرده کنید تا منسجم شود و موقع برگرداندن از هم پاشیده نشود

روی شعله زیاد، قابلمه را قرار می دهیم دو دقیقه با شعله زیاد و یک ساعت با شعله کم با درب دم کنی دار دم میگذاریم. تا کاملاً برشته شود پس از پخت، اطراف آن را با چاقو به آرامی جدا کرده و داخل ظرف مورد نظر برمیگردانیم هم این مواد را داخل قالب کیک یا قالب کاپ کیک می توانید به صورت تک نفره داخل فر درست کنید .من مقداری از مواد را در قالبهای مافین تک نفره درست کردم و لایه ها را به ترتیبی که گفتم داخل هر قالب ریختم و فشرده کردم و داخل فر از قبل گرم شده روی ۲۰۰ درجه به مدت نیم ساعت پختم.
این ته چین بسیار خوشمزه و مجلسی را با انواع سبزیجات و گل با هویج خیار و گوجه که قبلا آموزش دادم می توانید تزیین کنید.

#ته_چین_گوشت_و_بادمجان #تهچین #ته_چین #نازگل #مجلسی #بدون_فر

نظرات

فداتشم عزیییزم
ماشالا بانوی عزیز و هنرمند❤🌹❤
ممنووووون عزیزجااااانم
مشاهده سایر نظرات