مواد لازم

ته چین مرغ و بادمجان

۸
مواد اصلی
برنج
۵ پیمانه
سینه مرغ
۳ عدد
بادمجان
۳ عدد
آب مرغ
۱ پیمانه
زرده تخم مرغ
۲ عدد
ماست پرچرب
۱ پیمانه
پیاز سرخ شده
۴ قاشق غذا خوری
زعفران
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ته چین مرغ و بادمجان

بادمجان مرغ غذای ایرانی وعده شام وعده نهار
طرز تهیه

ته چین مرغ و بادمجان

درجه سختی
زمان تهیه ۴۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
در مرحله اول باید سینه های مرغ را با ۱ عدد پیاز ، نمک ، زرد چوبه و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بپزید سپس خرد کنید و به همراه پیاز سرخ کرده کمی تفت دهید و کنار بگذارید.
۲
بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه ای که میخواهید برش بزنید. روی بادمجان ها کمی نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود سپس در روغن سرخ کنید.
۳
برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی کنید.
۴
داخل کاسه ای ماست، زرده های تخم مرغ ، مقداری زعفران دم کرده و نمک را با ۱/۲ برنج آبکش شده مخلوط کنید. ته قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و نصف پلو زعفرانی را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا مواد خوب فشرده شوند.  
۵
بادمجان سرخ شده و مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید. برنج سفید را روی مواد بریزید و در انتها با باقی مانده برنج زعفرانی روی برنج سفید بپوشانید (میتوانید کل برنج را زعفرانی کنید).
۶
حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کنید سپس ۱ لیوان آب مرغ را روی برنج بریزید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید برنج بپزد. پس از پخت برنج را به صورت قالبی داخل ظرف برگردانید و ته چین مرغ و بادمجان را سرو کنید. میبینید که این ته چین یکی از خوشمزه ترین انواع غذا با مرغ است.
نظرات دستور پخت

ته چین مرغ و بادمجان