نان ماستی

۷۸۰ لایک
۲۱۸ نظر
#قرار_گروهی #نان-ماستی

🔴#چند_دقیقه_با_کتاب
🔰پوک کردن آدم ها
🔸اساس و ريشه ‏ى آسيب‏ ها و آفت ‏هاى ما، در ضلال و گم‏شدگى است. ضلال به معناى گمراهى نيست، كه: «ضَلَّ السَّبيلُ» و «ضَلَّ سَعْيُهُم» و «ضَلَّ مطلبُهم» و «ضَلَّ قَدرُهم»، با اضافه‏ى كلمه ‏ها و به معناى گمراهى و سعى گم شده و هدف گمشده آمده است. ضلال؛ يعنى سرگشتگى؛ يعنى گم‏شدگى. و اين ضلال است كه منشأ تمامى گمراهى‏ ها و از دست رفتن ‏ها و كفرها و نفاق ‏هاست.

🔸 آدمى كه خود را باخت، آدمى كه خود را گم كرد، آدمى كه خود را نديد و به حساب نياورد، اين چنين گمشده‏ ى سرگشته‏ اى را، هر كس به هر طرف مى‏ برد؛ كه فرعون‏ها، همين‏گونه آدم‏ ها را با پوك كردن و خالى ساختن، به اطاعت مى‏ كشيدند: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَاطاعُوه».

🔸 اين استخفاف و سبك كردن است، كه باعث استثمار و استضعاف و اس اس‏هاى ديگر مى‏ شود.
آن‏ها كه آدمى را براى خود مى‏خواهند، اين‏گونه در ظلمات نگاه مى ‏دارند و اين گونه سرگشته و گمشده مى‏خواهند. و خدا كه آدمى را بارور مى‏ خواهد، او را در نور مى ‏آورد تا خود را ببيند و با چشم باز سودا كند. و هدف‏ هاى برابر و راه مناسب را بردارد و گرفتار ضلال در سعى و عمل نشود. پس ضلال آدمى، به ضلال اهداف و ضلال راه و ضلال سعى مى ‏رسد.

📚 نامه های بلوغ | ص ۱۹۹
استاد علی صفایی حائری

نظرات

قربونت بله برا عفونت خوبه ضرری نداره که گیاهی هست دیگه یه گیاهی هس عمن کومن چی میگن این برا زنان خوبه عفونت داشتی دم کن بخور میتونی از عطاری هم سوال کنی البته به زنان حامله این گیاه ضرز داره ها اسم ترکیه گیاه
سلام عزیزم نگران نباش یجا دیگه از چشممون در میاره😂
سلام
از همراه اول بعید بود این همه ولخرجی کنه😂
مشاهده سایر نظرات