عکس چیز کیک انار
مامان پریا
۲۲
۴۱۶

چیز کیک انار

۳۰ بهمن ۹۶
چیز کیک انار
مواد لازم:
بیسکوییت پتی بور یک بسته(۱۲۰ گرم)
کره نرم شده در دمای محیط: ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکر: نصف لیوان (اگه شیرینتر دوست دارید یکمی بیشتر بزنید)
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری سرپر
آب برای حل کردن ژلاتین نصف لیوان
وانیل نوک قاشق(فکر کنم قابل حذف باشه من دوست داشتم بزنم)
پودر ژله انار یک بسته
اول از همه بیسکویت ها آسیاب میکنم و کره به دمای محیط رسیده رو بهشون اضاف میکنیم.خوب مخلوط کرده و کف قالب میریزیم و فشردش میکنیم و میذاریم کنار.حالا پودرژلاتین رو با اب بنماری میکنیم میزاریم کنار تا کمی خنک بشه.شکر.خامه.پنیرخامه ای.وانیل رو با هم مخلوط کرده با همزن هم میزنیم تا شکر دونه هاش حل بشه حالا پودرژلاتین بنماری و خنک شده رو اضافه میکنیم و هم میزنیم.به این ترتیب مایه پنیری آماده میشه.
کف قالب کمربندی یعنی روی بیسکویت ها نصف مایه پنیری رو روی اون میریزیم میوه های خورد شده رو میریزیم (میشه هم نریزید)و بعدم بقیه مایه پنیری رو روی میوه ها ریخته و با لیسک خوب صافش میکنیم و قالب رو میزاریم فریزر یا یخچال تا زمانیکه لایه پنیری خودشو بگیره و سفت بشه. و در نهایت یک بسته پودر ژله انار و با ۱ونیم لیوان آبجوش حل میکنیم میزاریم حسابی خنک بشه وقتی تست کردیم دیدیم خنک شده اون رو روی لایه پنیری میریزیم و دوباره چیزکیک رو میزاریم یخچال تا ژله هم ببنده و سفت بشه.
اگر قالب کمربندی ندارید میتونید از یک قالب یا ظرف ساده استفاده کنید و قبلش توی اون دو لایه سلفون بذارید بطوری که لبه های سلفون از قالب بالا بیاد دقت کنید تا بتونید بعدا با اون چیز کیک رو دربیارید(یک لایه ممکنه پاره بشه) بعد از اتمام کار لبه های سلفون رو اروم بگیرید و از قالب دربیارید و بعد با کفگیر بزرگ و با احتیاط چیز کیک رو توی دیس مورد نطر بگدارید. منم بعدش از روی کفه قالب کمربندی بلند کردم روی سینی گذاشتم.
نکته:پنیر ماسکارپونه یه نوع پنیر خامه ای بی نمک هست که برای کیک و چیزکیک بکار میره. لوازم قنادیها و سوپریهای بزرگ دارن. اگه نداشتید پنیر خامه ای معمولی هم میشه چون همشون کم نمک هستن. .
اگر خامه قنادی اماده دارید جایگزین خامه صبحانه و شکر بکنید.
#ژلاتین حل شده و ژله انار حل شده هر دو باید خنک بشن و نباید گرم و داغ باشن دقت کنید.
امیدوارم این چیز کیک و درست کنید و لذت ببرید.
...
نظرات