عکس شیرنارگیل تازه
باران سجادی
۹۰
۱.۱k

شیرنارگیل تازه

۱۳ اسفند ۹۶
برخلاف تصور عامه برای تهیه شیرنارگیل از شیره یا همان آب داخل نارگیل استفاده نمی شود. هم اکنون این محصول را به دو روش تهیه می کنند؛
۱_در یک روش اسانس نارگیل را با شیر و شکر و البته مقداری نشاسته برای افزایش غلظت و مشتری پسندی آن مخلوط کرده و شیری با طعم نارگیل به دست می آید. بیشتر شیرنارگیل های صنعتی و تهیه شده در آبمیوه گیری ها از این نوع است.
۲_ در روش دوم شیر و شکر را با نارگیل خرد شده مخلوط کرده و اغلب به صورت خانگی تهیه می شود، اما چرا شیرنارگیل بدون اسانس کمتر تولید می شود؟ پودر نارگیل بافت سفتی دارد و به دلیل آن که به سختی با شیر مخلوط می شود طعم و مزه آن مثل شیرهای اسانس دار، قوی و دلچسب نیست. 
البته این را هم بدانید نارگیل در مقایسه با سایر میوه ها از نظر تغذیه ای خواص چندانی ندارد و مهم تر آن که به دلیل دارا بودن میزان بالای اسیدهای چرب اشباع مصرف آن برای مبتلایان به پرفشاری خون و ناراحتی قلبی و کسانی که کلسترول بالایی دارند، توصیه نمی شود. 
روغن موجود در نارگیل به دلیل آن که خصوصیات روغن جامد حیوانی را دارد اغلب در صنعت برای تهیه سوهان، پیراشکی، بیسکویت، شکلات و برخی دسرها استفاده می شود. شیره نارگیل هم چربی بالایی دارد و نصف فنجان آن حدود 200 کالری انرژی تولید می کند. 
...
نظرات