عکس شیرینی شطرنجی
لنا.
۱۲
۷۶۲

شیرینی شطرنجی

۲۸ اسفند ۹۶

#شیرینی_شطرنجی

آرد 4 پیمانه
روغن جامد ( همون نیمه جامد لادن طلایی ساده ) 1 پیمانه
روغن مایع 1/4 پیمانه
پودر قند 1 پیمانه
وانیل کمی 
پودر کاکائو 2 قاشق بزرگ
آرد اضافه 2 قاشق بزرگ
طرز تهیه :
روغنها را با پودر قند و وانیل فقط در حد ترکیب شدن ، مخلوط کنید . نیاز به حجم دهی نداریم چون باعث پف زیاد شیرینی و در نتیجه دفرمه شدن اشکال می شه .
آرد رو کم کم اضافه و مخلوط کنید ... خمیر جمع می شه ولی کمی حالت چسبندگی خواهد داشت . خمیر رو به دو قسمت تقسیم کنید ... به یک قسمت دو قاشق آرد اضافه کنید و با نوک انگشت ورز بدید که چسبندگی خمیر از بین بره ولی در عین حال خمیر نرم و لطیفی داشته باشید دقت کنید که اضافه کردن بیش از اندازه آرد علاوه بر اینکه شیرینی رو خشک می کنه موقع فرم دهی هم باعث ترک خوردن خمیر می شه . ضمن اینکه بعد از سرد شدن مقداری از حالت چسبندگی خمیر از بین خواهد رفت .

به قسمت دوم اول پودر کاکائو رو اضافه کنید .

هر دو خمیر رو به مدت نیم تا یک ساعت داخل کیسه فریزر و داخل یخچال استراحت بدید البته اگر فضای خونه خنک باشه نیاز به یخچال نداره معمولا زمستون خمیر کلوچه نیاز به یخچال نداره .

نوارهایی به تعداد مساوی و به طول و قطر دلخواه از هر دو خمیر آماده کنید . ( روی کیسه فریزر کار کنید تا راحتر باشید ) من برای اینکه شیرینی کوچولویی داشته باشم به قطر یک سانت درست کردم .
نکته ی مهم و ظریف اول خمیر سفید رو به شکل استوانه های نازک فرم بدید و بعد خمیر شکلاتی و سپس دستهاتون رو بشویید که خمیر سفید تیره نشه و بعد ادامه کار ...
یک نوار سفید و یک نوار شکلاتی کنار هم قرار دهید و با کیسه خیلی آروم رویش را صاف کنید
و بعد با کمک یک چاقو 1 سانت 1 سانت برش می زنیم هر دو برش را به صورت معکوس کنار هم گذاشته تا حالت شطرنجی درست شود
و داخل سینی فر چرب نشده باز هم میگم چرب نشده اگر چرب باشه شیرینیتون پهن میشه قرار می دیم .

در حرارت فری که فقط 5 دقیقه قبل با دمای ملایم حدود 180 گرم شده به مدت 10 تا 12 دقیقه طبخ کنید . دقت کنید که شیرینی تغییر رنگ نده و فقط از اطراف کمی طلایی بشه ...اجازه بدید از حرارت بیفته و بعد از سرد شدن از سینی جدا کنید .
این شیرینی ماندگاری بالایی داره بین دو تا کیسه در ظرف بچینید در ظرف در بسته تا 3 ماه من در یخچال هم نگهداری کردم و موردی نداشته .

...
نظرات