عکس باقلوا عربی
bahar
۲۶
۵۰۳

باقلوا عربی

۳۰ تیر ۹۷
#باقلوا_عربی
سلام دوستان
اول هفتتون بخیرو شادی

از اونجاییکه این هفته ختم میشه به میلاد اقا و سرورمون اقا امام رضا (ع)تصمیم گرفتم هفته رو با شیرینی و شیرین کامی اغاز کنیم.😊

منبع دستور پیج بانوی بزرگوار خانم بنایی فر
مواد لازم جهت داشتن باقلوا با مغز گردو و کادایف:
یوفکای باقلوا یک بسته
کره ۲۰۰ گرم
مغز گردو یا پسته یا بادام در مجموع ۲ پیمانه
رشته کادایف ۵۰ گرم
پودر قند ۴ ق غ
پودر هل ۲ ق غ
گلاب ۳ ق غ
مواد لازم جهت شربت :
آب یک پیمانه،شکر یک و نیم پیمانه،شیر عسل نصف پیمانه،عرق هل ۲ قاشق غذاخوری طرز تهیه :
برای درست کردن این باقلوا اول از همه شربت رو درست می کنیم . برای اینکار کافیه آب و شکر و شیرعسل رو با هم مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار بدیم تا زمانیکه قوام بیاد(یک ربع)بعد از قوام اومدن ۲ قاشق غذاخوری عرق هل اضافه می کنیم و بعد شعله خاموش؛میریم سراغ مواد میانی:
برای اینکار ابتدا مغز گردو یا بادام یا پسته رو با غذا سازدخرد میکنیم؛بهتره نه خیلی ریز باشه نه درشت .کادایف های ریز شده رو بهش اضافه میکنیم، بعد با پودر قند و پودر هل و گلاب مخلوط میکنیم . اگه دیدید موادتون خشکه بازم کمی گلاب اضافه کنید.خمیر یوفکایی که برای تهیه باقلوا از اون استفاده کردم،محصول کشور ترکیه س؛ هرگز خمیر یوفکای باقلوا رو داخل فریزر نگهداری نکنید.
فر رو با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید .
کره رو داخل یک ظرفی ذوبش کنید،یک ورق از خمیر یوفکا رو بردارید . برای یک رول از باقلوا به چهار ورق نیاز داریم ( حوله ای را بر روی بقیه ورقه های باقلوا بکشید تا خشک نشوند) و روی هر کدام را با برس خوب کره آب شده بمالید، من دیدم بعضا دوستان چندین لایه از خمیر بوفکارو بدون کره مالی روی هم قرار میدن، دوستان عنایت کنید تمام هویت باقلوا به لایه های ترد و نازکشه که جداگانه کره مالی شده،سپس مواد خمیری میانی رو در طول باقلوا می ریزیم و با دست بهش انسجام می دیم .
بعد رولش می کنیم .و بطول سه الی چهار سانتیمتر برش میدیم .داخل ظرفمون رو با قلمو چرب می کنیم .بعد باقلواها رو داخلش می چینیم .در نهایت برای براق شدن،کره باقیمانده رو روی باقلوا می ریزیم و در فر گرم شده، به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط قرار می دیم، بلافاصله بعد از خروج از فر شهد سرد رو روی باقلوا بدید.
...
نظرات