میوه هایی برای تقویت چربی سوزی
میوه هایی برای تقویت چربی سوزی
بسیاری از مردم از این مساله آگاه نیستند که مصرف برخی میوه ها می تواند به روند چربی سوزی کمک کند. گوارش برخی مواد غذایی به مقدار زیادی کالری نیاز دارد. به بیان دیگر، آنها بیش از محتوای کالری که ارائه می کنند، کالری می سوزانند. در نتیجه، این قبیل مواد غذایی به چربی سوزی کمک می کنند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "استپ تو هلث"، میوه ها بخشی از این گروه از مواد غذایی چربی سوز را شکل می دهند. با بهره‌مندی از قند طبیعی، بدن باید فرآیندی کامل را برای تجزیه این قبیل میوه ها پشت سر بگذارد.

1 ) سیب

سیب حاوی ترکیبی به نام پکتین است، که فواید مختلفی از جمله موارد زیر را ارائه می کند:
ادرار آور شگفت انگیز
شگفت انگیزترین نکته این است که مصرف سیب به از بین بردن چربی ورودی به بدن کمک می کند. فیبر محلول موجب می شود تا بدن چربی کمتری جذب کند. افزون بر این، سیب حاوی اسید آمینه هایی است که به گوارش کمک می کنند.

2 ) لیمو

لیمو یکی دیگر از میوه هایی است که خواص مختلفی را ارائه می کند که اثر چربی سوزی یکی از مهم‌ترین آنها است. این ماده غذایی باید همواره در رژیم غذایی شما حضور داشته باشد.
به طور همزمان، لیمو گردش خون را بهبود می بخشد، مایع لنفاوی را افزایش می دهد، و به کاهش سلولیت کمک می کند.

3 ) گریپ فروت

گریپ فروت یکی دیگر از میوه های است که به خانواده مرکبات تعلق دارد. این میوه از قدرت پاکسازی قابل توجهی که بر کاهش وزن تاثیر دارد، برخوردار است.
مصرف یک گریپ فروت در وعده صبحانه انتخاب خوبی است، زیرا از اثر چربی سوزی آن بهره‌مند می شوید.

4 ) توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای ایده آل برای کاهش وزن است، زیرا از کالری کمی بهره می برد. این میوه به کاهش احساس گرسنگی نیز کمک می کند. افزون بر این، توت فرنگی حاوی آب فراوان و فیبر است، که گوارش را بهبود می بخشند.
همچنین، آنها اسید اوریک را متعادل می سازند که سوخت و ساز و چربی سوزی را بهبود می بخشد.

5 ) هندوانه

هندوانه نه تنها احساس شادابی را در شما افزایش می دهد، بلکه از اثر چربی سوزی قدرتمندی نیز برخوردار است.
هندوانه حاوی ماده ای به نام آرژینین است. این اسید آمینه به اکسیداسیون گلوکز و چربی هایی که در بدن جمع شده اند، کمک می کند.

6 ) کیوی

تمام میوه هایی که منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می شوند، برای کمک به چربی سوزی نیز فوق العاده هستند. کیوی نیز از این مساله مستثنا نیست.
مصرف منظم این ویتامین ماده ای به نام کارنیتین را فعال می کند. این ماده به روند تبدیل چربی به انرژی کمک می کند.

7 ) نارگیل

این میوه خوشمزه ریتم سوخت و ساز کبدی را افزایش می دهد. بر همین اساس، دستگاه گوارش عملکرد بهتری ارائه می کند.
به طور ویژه، روغن نارگیل گزینه ای عالی برای تسریع سوخت و ساز است. با این وجود، اطلاع از چگونگی استفاده از آن برای پیشگیری از اثرات مضر اهمیت دارد. همچنین، روغن نارگیل مورد استفاده باید از بهترین کیفیت برخوردار باشد.