ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه
ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه

هیچ چیز بدتر از این نیست که کلی وقت و هزینه برای خرید میوه از بازار صرف کنید و میوه ها به سرعت خراب شده و دور بریزید. در اینجا روش‌های نگهداری انواع میوه‌های فصل توضیح داده شده است.

سیب :

سیب در دمای معمولی به سرعت تازگی خود را از دست می دهد. اگر هم در فریزر گذاشته شود، پس از یخ زدن و دوباره ذوب شدن، له و نرم می شود.

گلابی :

گلابی ها برخلاف میوه های دیگر از درون می رسند و وقتی بخش روی گلابی ها نرم است، بنابراین قسمت درون آنها بیش از حد رسیده است.

کیوی :

موقع خرید کیوی دقت کنید کیوی های بسیار نرم را نخرید. آنها باید کمی سفت باشند، البته نه مثل سنگ.
کیوی ها را می توان به مدت 10 تا 12 ماه در فریزر نگهداری کرد. برای فریز کردن آنها پس از شستشو، پوست شان را بکنید و ورقه ورقه یا کاملا درست برای فریزری کردن آماده کنید.سپس درون ماهیتابه 2 تا 3/4 فنجان شکر و 4 فنجان آب ریخته و کاملا حل کنید.سپس بگذارید این محلول به جوش آید. سپس این شربت آماده شده را بگذارید خنک شود و سپس روی کیوی بریزید.بعد از آن کیوی را درون ظروف در بسته محکم یا کیسه های فریزر قرار دهید.

لیمو ترش :

لیموترش بهترین میوه برای استفاده در غذا و سالادهای مختلف است و طعم غذاها را بسیار عالی می کند.لیموترش در دمای اتاق یک هفته بیشتر دوام نمی آورد. اما قرار دادن آنها در کیسه های پلاستیکی که کاملا در آنها بسته است، باعث می شود تا یک ماه تازه بمانند.

پرتقال :

پرتقال های رسیده را باید در یخچال نگهداری کرد. البته آنها باید کاملا خشک باشند.زیرا رطوبت باعث خراب شدن شان می شود. بدین ترتیب می توانید تا دو هفته و حتی بیشتر آنها را تازه نگهدارید.اما اگر می خواهید زمانی بیشتر از دو هفته، سالم بمانند، آنها را درون کاغذ بپیچید تا از رطوبت کاملا دور بمانند.

انار :

هنگام خرید انار، اناری را انتخاب کنید که قهوه ای، نرم، شکننده و یا بسیار سبک نباشند. دانه های صورتی رنگ انار به دلیل فرآیند اکسیداسیون، قهوه ای می شوند.
اما انارهای دانه دانه شده را می توانید در ظروف در بسته که هوا وارد آن نشود، در یخچال نگهداری کنید.در ضمن بهتر است به جای استفاده از ظروف پلاستیکی، آنها را درون ظروف شیشه ای یا سرامیکی نگهداری کنید.زیرا انار به راحتی مواد شیمیایی متصاعد از پلاستیک را به خود جلب می کند و زودتر خراب می شود.همچنین می توانید دانه های انار را فریزری کرده و هر زمان که خواستید از آنها استفاده کنید.

خرمالو :

بهتر است موقع خرید، خرمالوهایی بخرید که هنوز کاملا نرسیده اند. این خرمالوها در دمای اتاق 5 تا 10 روز دوام دارند.خرمالوها را وقتی کاملا رسیده باشند، می توانید در یخچال به مدت یک هفته نگهدارید. آنها را درون ظرفی قرار داده و با کیسه پلاستیکی بپوشانید، سپس در یخچال بگذارید.

آناناس :

این میوه پس از چیده شدن دیگر بیشتر از آن نمی رسد، بنابراین بهترین کار خوردن آناناس پس از خرید آن است.اگر می خواهید میزان اسیدیته آناناس کم شود، 1 یا 2 روز، آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. از اسیدی بودن آن کم می شود اما شیرینی آن بدون تغییر باقی می ماند.همچنین می توانید آنها را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و در یخچال بگذارید. بدین ترتیب تا 4 روز تازه باقی می مانند.

نارگیل :

نارگیل را همانطور سالم می توانید در دمای اتاق به مدت 2 تا 4 ماه نگهدارید. اما اگر آن را خرد کردید، در یک ظرف دردار قرار داده به طوری که هوا وارد آن نشود، سپس درون یخچال بگذارید.بدین ترتیب تا یک هفته دوام خواهند داشت. اما اگر می خواهید به مدت 9 ماه نارگیل ها را نگهدارید، آنها را در فریزر ذخیره کنید.

انبه :

یک انبه رسیده، وقتی آن را کمی فشار دهید بوی خوشی از آن به مشام می رسد. انبه هایی که هنوز سبز هستند و کاملا نرسیده اند را می توان در دمای اتاق نگهداشت تا کاملا برسند.انبه های رسیده را هم درون ظرف دربسته و داخل یخچال بگذارید. بدین ترتیب حداقل تا 5 روز سالم می مانند. اگر هم آنها را در فریزر نگهداری کنید، تا 6 ماه دوام می آورند.

آووکادو :

آووکادو های برش خورده، به دلیل وجود نوعی آنزیم در آنها به سرعت اکسیده شده و به رنگ قهوه ای درمی آیند.

گریپ فروت :

گریپ فروت برش نخورده را می توانید در دمای اتاق به مدت یک هفته نگهدارید که این مدت زمان در یخچال به 2 تا 3 هفته می رسد.گریپ فروت وقتی در دمای اتاق می ماند، شیرین تر می شود. آب گریپ فروت را نیز می توان در ظرف دردار پلاستیکی یا شیشه ای به مدت 2 تا 3 روز نگهداشت.البته بهتر است آب میوه ها در 24 تا 48 ساعت اول مصرف شوند.