عکس دسرطالبی ونعنا
حانیه
۱۷
۲۸۸

دسرطالبی ونعنا

۲۰ مرداد ۹۷
دسر طالبی و نعنا
آب طالبی سه لیوان
برگهای نعنا حدوا نصف لیوان
خامه نصف لیوان
ژلاتین سه ق غ پر
شکر نصف لیوان( بستگی به شیرین بودن طالبی تون داره میتونید کم و یا زیاد کنید)
وانیل یک دوم ق چ
ژله آلوئه ورا یک بسته
اول از همه طالبی ها رو همراه شکر و برگ نعنا حسابی پوره میکنیم .
حالا یا با مخلوط کن یا با گوشت کوب برقی فرقی نداره بعد ژلاتین رو روی ی مقداری آب میپاشیم و چند دقیقه صبر میکنیم تا حالت اسفنجی بشه بعد روی بخار کتری قرلر میدیم تا کاملا ذراتش آب بشه بعد به طالبی های پوره شده اضافه می کنیم.
سپس خامه و وانیل را هم میریزیم و دوباره چند دقیقه میزنیم تا کاملا در هم مخلوط بشه ...عزیزان اگر رنگ طالبی تون کم رنگ بود میتونید یکی دو قطره رنگ خوراکی سبز بزنید .
بعد داخل قالبهای سیلیکونی به شکل گل که از قبل چرب کردیم میریزیم و دو سه ساعت داخل یخچال قرار میدیم تا کاملا بسته بشه . (ما بقی دسر و کنار میزاریم)
حالا میریم سراغ ژله آلوئه ورا که با یک لیوان اب جوش مخلوط میکنیم بعد نصف لیوان آب سرد اضافه میکنیم .(من برای این دسر از قالب کیک سایز هیجده استفاده کردم ) قالب رو کمی چرب میکنیم و حدوا یک سانت از ژله اماده شده را داخلش میریزیم و میزاریم تا تقریبا بسته بشه و در بعد گلهای دسر که دیگه کاملا سفت شده را از قالب خارج میکنیم و به صورت وارونه داخل قالب قرار میدیم و چند برگ نعنا هم اطرافش میزاریم و بعد چند قاشق اژ ژله را روی گلها میریزیم و دوباره در یخچال قرار میدیم تا گلها کاملا فیکس بشه بعد از یک ربع میتونید بقیه ژله رو روی گلها بریزید تا جایی که کاملا تا لبه گلها از ژله پر بشه و داخل یخچل میزاریم تا بسته بشه کمی که بسته شد بیرون بیارید و ما بقی دسر طالبی رو روی ژله بریزید و بزارید چهار پنج ساعت بمونه تا کاملا خودش رو بگیره .
برای اون قلبهای اطراف ژله هم من مقداری از دسر رو داخل قالب سیلیکونی ریختم و بعد گذاشتم داخل یخچال تا کاملا بسته بشه و بعد از اینکه ژله رو از قالب خارج کردم خیلی راحت اطراف ژله قرار دادم ...
...
نظرات