عکس کوزالاک مانتیسی
souzan_shariat
۳۴
۱.۳k

کوزالاک مانتیسی

۳۱ مرداد ۹۷
سلام دوست جونا🙋
یه پیش غذای خوشمزه ترکی درست کردم،خودم که عاشق طعمشم...فکر کنم خیلیاتون امتحانش کرده باشید☺😋اگه تا حالا امتحان نکردید حتما درست کنید از طعم بینظیرش👌 لذت ببرید..
اول یه پیاز درشت رو رنده کنید و همراه گوشت چرخکرده و کمی روغن در تابه بریزید و خوب تفت بدید تا آب گوشت کشیده بشه و کمی فلفل سیاه و زردچوبه و نمک اضافه کنید.یک عدد گوجه را رنده و به گوشت سرخ شده اضافه و دوباره تفت بدید تا آب گوجه به خورد گوشت بره(میتونید از رب گوجه هم استفاده کنید یا مقداری فلفل دلمه ریز خرد شده که من ترجیح میدم استفاده نکنم)گوشت را از روی حرارت بردارید و بذارید کمی خنک بشه و از داغی بیفته.
از روز قبل یک عدد بادمجان را کبابی و پوستش رو بگیرید و خوب ساطوری کنید و با یک حبه سیر رنده شده به ماست سفت و پرچرب اضافه و مخلوط کنید و کمی نمک بزنید و در ظرف دربسته در یخچال قرار بدید تا بورانی بادمجان خوب مزه دار بشه.
یک بسته خمیر یوفکا مثلثی تهیه کنید و هر ورق خمیر مثلثی را با کمک نی از قاعده مثلث به سمت رأس مثلث دور نی لوله کنید و انتهای خمیر را کمی آب بزنید تا لوله ها موقع سرخ شدن در روغن باز نشوند بعد همه لوله های یوفکا رو در روغن سرخ و روغن اونها را با کمک دستمال بگیرید.
در یک بشقاب گرد اول یوفکاهای سرخ شده رو دور تا دور بشقاب بچینید و بعد مقداری از بورانی بادمجان آماده روی اونها بریزید و روی بورانی هم گوشت سرخ شده رو بریزید و با کمی جعفری تزیین و سرو کنید.
هر کدام از یوفکاهای لوله شده رو زیر مواد میزنید و به راحتی نوش جان میکنید😄😜
میتونید این پیش غذای خوشمزه رو به عنوان یک شام سبک و لذیذ هم استفاده کنید.
مزه اش عالیه👌👌👌😋😋😋اگه تا حالا امتحان نکردید شدیدا توصیه میکنم امتحان کنید😍
...
نظرات