عکس باقلوا تاتلی
SHINA_CH71
۱۰
۵۷۸

باقلوا تاتلی

۴ مهر ۹۷
«SHINA_CH»:
‍ ‍#باقلوا_تاتلی
با یک شیرینی خوشمزه موافقید اون هم از نوع ترکیه ایی😉😋
یک نوع شیرینی از نوع باقلوا یی😋

🍬مواد لازم:

🍩کره......150 گرم کره و یا مارگارین به دمای محیط رسیده
🍩پودر نارگیل......1 قاشق غذاخوری
🍩1 قاشق غذاخوری ایرمیک(آرد سمولینا)اگر نداشتید مهم نیست
🍩ماست.......1 قاشق غذاخوری
🍩پودر قند....2 قاشق غذاخوری
🍩تخم مرغ.... 2 عدد (زرده یکی برای رویش)
🍩بکینگ پودر......1 پاکت بکینگ پودر(10 گرم)
🍩وانیل.....1 پاکت وانیل شکری(5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
🍩آرد.....حدود 2 الی 2.5 لیوان
🍩شیر ....2 ق برای رومال
@SHINA_CH71
مواد میانی🍩🍩

🍩فندق و یا گردو ریز خرد شده مقداری

🍩برای شربت :

🍩4 لیوان آب
🍩4 لیوان شکر
🍩چند قطره آبلیمو

طرز تهیه :
این شیرینی طرزتهیه خیلی راحت و آسون داره
اول از همه شربت رو درست میکنیم همه مواد شربت رو با هم مخلوط کرده روی حرارت میزاریم تا زمانی که جوش بیاد بعد 15 دقیقه بعد از جوش زدن خاموش میکنیم و آبلیمو رو اضافه میکنیم و کنار میزاریم این از شربت ما خب برای خمیر این شیرینی ؛
کره نرم شده +پودر نارگیل+1 قاشق آرد (سمولینا) 👉👈اگر نداشتید مهم نیست
+ماست+پودر قند+تخم‌مرغ 1 و نیم چون یک زرده برای رومال میمونه😉+وانیل این مواد رو مخلوط میکنیم و سپس آرد برای من 2 لیوان شد بکینگ پودر رو هم به آرد اضافه کرده و 3 بار الک میکنیم و به مواد کم کم اضافه میکنیم تا خمیری لطیف بدست بیاد.
یک تیکه از خمیر رو برداشته و شانه ای که برای این شیرینی تهیه کردیم و برمی داریم و خمیر را روی شانه باز میکنیم و درونش گردوی خرد شده یا فندق خرده شده میزاریم و شکل میدهیم . البته من به گردو یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری پودر هل هم اضافه کردم طعمش واقعا عالی شد و همین طور کمک میکنه مواد روی خمیر پخش نشه.
بعد از اینکه همه را شکل دادین زرده تخم مرغ و کمی شیر را با هم مخلوط و روی شیرینی ها رو مال زده و وسط تاتلی بادام خام بزارید (من از کمی زعفران دم کرده هم استفاده کردم تا خوشرنگتر بشه ) بعد شیرینی ها را داخل یخچال به مدت نیم ساعت قرار میدیم تا کمی خودشو بگیره و رد شانه روی خمیر بعد از پخت ازبین نرود. شیرینی ها رو داخل فر که از قبل روشن کردیم میزاریم با دمای 170 حدود 10 دقیقه البته این حدود نسبت به فرها فرق میکنه دوستان
بعد از رومال 30 دقیقه بزارید یخچال‌ بعد در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 10 الی 15 دقیقه میزاریم 5 دقیقه بعد از پخت شربت بار که الان سرد شده روی شیرینی میریزیم.
‍ ‍
...
نظرات