عکس چیز کیک با رویه ژله
مریم آرمند
۲۲
۶۲۶

چیز کیک با رویه ژله

۱۷ بهمن ۹۷
زن مانند مرد نیست
او برای تغییر دنیا
دست به کارهای آنچنانی نمی زند
گوشه ی مبل را می گیرد
و دو انگشت می برد عقب تر

#رسول_ادهمی

سلام خدمت دوستان پاپیونی عزیزم؛ امیدوارم هر جا که هستین دلتون خوش و سلامت باشین💞؛ معرفی میکنم چیز کیک فوق خوشمزه من😋.
چیز کیک در انواع و اقسام طعم ها (کاکائویی؛ کاراملی و...) درست میشه که هم میتونیم از پایه بیسکوییت استفاده کنیم و هم از پایه کیک اسفنجی. در اینجا من از پایه بیسکوییت با رویه ژله بر اساس دستور کانال آشپزخونه کوچک من استفاده کردم.

مواد لازم:

1. مواد پایه چیز کیک (لایه اول):

_ بیسکوییت پتی بور قهوه ای: 2 بسته (250 گرم)
_مغز بادام: 100 گرم (دلخواه) میتونین به جاش 100 گرم بیسکوییت بیشتری استفاده کنین.
_ کره: 150 گرم

2. مواد میانی چیز کیک (لایه دوم):

_ پنیر ماسکارپونه: 2 بسته (400گرم). این پنیر که با همین نام از هایپر مارکتها قابل خریداریه یک نوع پنیر با شوری خیلی کمه که برای انواع دسر استفاده میشه.
_ عسل: 3 قاشق غذاخوری
_ خامه شیرین شده: 300 گرم
_ آب: نصف لیوان
_ پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری (سر صاف)

3. لایه ژله (لایه سوم):

_ پودر ژله
_ میوه دلخواه

طرز تهیه:

در مرحله اول بیسکوییت ها و مغز بادام ها را جداگانه آسیاب کرده و با هم مخلوط می کنیم. بعد کره که نیم ساعت قبل از یخچال خارج شده و هم دمای محیط شده ولی آب نشده را با پودر بیسکوییت و بادام ورز می دهیم تا کره به خورد موارد برود. بعد کف یک قالب کمربندی 20 سانتیمتری؛ کیسه فریزر پهن میکنیم و دور قالب را می بندیم. سپس مواد آماده شده را کف آن می ریزیم و با دست فشار می دهیم و کناره های آن را با قاشق صاف می کنیم تا مواد بیسکوییتی کاملا کف ظرف را پوشش دهد و فضای خالی وجود نداشته باشد (لایه اول).
برای تهیه مواد میانی چیز کیک (لایه دوم)؛ 2 بسته پنیر ماسکارپونه را با پشت قاشق له می کنیم و 3 قاشق عسل را به آن اضافه می کنیم. در مرحله بعد 300 گرم خامه شیرین شده (از خامه آماده شیرین شده قنادی میشه استفاده کرد یا یک بسته خامه صبحانه 200 گرمی را با 100 گرم شکر شیرین کنیم) را به موادمون اضافه می کنیم. در ظرف جداگانه، نصف لیوان آب را که داشتیم؛ می ریزیم و 2 قاشق پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. بعد داخل یک قابلمه آب می گذاریم تا بجوشد و ظرف حاوی پودر ژلاتین را روی قابلمه در حال جوش می گذاریم تا ژلاتین کاملا حل؛ شفاف و صاف شود. بعد آن را از روی حرارت بر می داریم تا به دمای محیط برسد. بعد ژلاتین را کم کم به مواد پنیری که آماده کرده بودیم؛ اضافه می کنیم و با همزن می زنیم (در حدود یک دقیقه).
بعد مواد پنیری را روی لایه بیسکوییتی که قبلا کف قالب کمربندی ریخته بودیم؛ می ریزیم و با کاردک سطح آن را صاف می کنیم. سپس میوه دلخواه خود را برش داده و روی آن میچینیم و حدود 1 ساعت قالب را داخل یخچال قرار می دهیم.
برای تهیه لایه ژله ای (لایه آخر)؛ پودر ژله انتخابی را در یک لیوان آب جوش به خوبی حل می کنیم، سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و کمی صبر میکنیم تا خنک شود. بعد قالب کمربندی را از یخچال خارج و مایع ژله را روی لایه پنیری می ریزیم و دوباره حدود 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. بعد از 2 ساعت قالب را از یخچال خارج و با چاقو یا انگشت به آرامی لبه های ژله را از کناره های قالب جدا می کنیم و سپس دور قالب را باز می کنیم. چیز کیک آماده شده را از روی فریزر پهن شده به آرامی بلند میکنیم و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم (این مواد برای 10 نفر کافیه).


****نکته: من از کیوی به عنوان میوه انتخابی در لایه ژله ای استفاده کردم. کیوی به علت تولید نوعی آنزیم مانع بستن ژله میشود و باید قبل از استفاده به مدت 3 دقیقه در آب جوش پخته شود تا اثر آنزیم از بین برود و چون ممکنه بر اثر حرارت کمرنگ شود؛ میتونید چند قطره رنگ خوراکی سبز بهش اضافه کنید.

****این دسر رو میتونید به صورت لیوانی و تک نفره هم درست کنید.
...
نظرات