عکس کشک بادمجون
بانوی سرآشپز
۳۱
۶۴۴

کشک بادمجون

۹ اسفند ۹۷
#عکس‌شماره۵۸ #کشک‌بادمجون
قصه گویی و قصه خوانی و نقالی از دیرباز، نه تنها مورد توجه کودکان و بچه هایی مکتبی بود،بلکه بزرگ سالان نیز آرامش پیش از خفتن را در میان داستان های کهن سالان
می جستند . پیشرفت علوم و روی آوردن بشر به تکنولوژی باعث گردید انسان ها از قصه و قصه گویی فاصله بگیرند . قصه ها رفته رفته جای خود را به دارو ها،شوک ها و مخدر ها سپردند . اما انسان نوین دوباره دریافت که بخشی از آرامش از دست رفته ی خویش را می توانددر دل قصه ها و ادبیات کهنش بیابد و بدین سان قصه درمانی ( story trophy) در عصر تکنولوژی دیگر بار قدرت خویش را نمایان ساخت.
«هزار و یک شب، مجموعه ی داستانی شیرینی است در برگیرنده ی ویژگی ها روحی، مبانی اخلاقی، باورها، تخیلات اقوام مشرق زمین».[.بخشی از پیشگفتار کتاب.]
ما بارها قصه های این کتاب را از زبان مادر و پدر یا از زبان مادر کلان و پدر کلان های خود شنیده ایم. اما خواندن این کتاب در پهلوی این که سرگرمی بسیار مفیدی است. ما را کمک می کند تا از قصه های اسطوره های آریایی و اندیشه های اقوام کهن باخبر شویم.
در داستان ها و حکایت های شهرزاد ما روند درمان روح زخمی پادشاه را شاهد هستیم که حتی در گفتگوهای کوتاه پس از هر قصه این موضوع مشهود است.
#کشک_بادمجون
#ogz_food
...
نظرات