عکس حلوا
Hana khanom
۳۱
۳۴۳

حلوا

۱۳ اردیبهشت ۹۸
#حلوا_شیر
۱ ليوان آرد
٢ ليوان شير
۱ليوان شكر
نصف ليوان روغن مايع
۲۰ گرم كره
نصف ليوان گلاب
زعفران به ميزان كافى

آرد رو با شعله خيلى ملايم تفت ميديم تا بوى خامى آرد گرفته بشه دقت كنيد آرد نسوزه پس از اون آرد رو الك ميكنيم تا در آخر آرد گوله نشه و بعد روغن و كره رو به آرد اضافه ميكنيم و باز كمى تفت ميديم.
براى شربت شكر و شير رو روى حرارت قرار ميديم تا شكر حل بشه بعد از اون زعفرون و گلاب رو به شربت اضافه ميكنيم و بعد از چند دقيقه از روى حرارت برش ميداريم. اجازه بديد شربت خنك بشه و بعد به آرد و روغن اضافه اش ميكنيم و حسابى هم ميزنيم تا جايى كه حلوا از ظرف جدا بشه و اگر نياز بود باز روغن مايع اضافه كنيد.

#حلوا ی #درباری
مواد لازم:
کره..125 گرم( یا مارگارین)
روغن مایع..نصف فنجان
آرد..2 لیوان
پودر شکر.. 1 لیوان + 2 قاشق غذاخوری + 2 قاشق غذاخوری
وانیل..1 قاشق چای خوری
طرز تهیه:
کره( یا مارگارین ) و روغن مایع را در تابه ای ریخته و روی شعله ی متوسط اجاق قرار می دهیم تا داغ شود سپس شعله را کم کرده و آرد را اضافه می کنیم و حدود 20 دقیقه، مرتب هم می زنیم تا رنگ آرد عوض شود و بو ی آن بلند شود. وقتی آرد به خوبی تفت داده شد، تابه را از روی شعله ی اجاق برمی داریم و یک لیوان پودر شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و به خوبی مواد را با هم مخلوط می کنیم تا پودر شکر به خورد مواد برود. کف یک سینی با ابعاد حدودی 20 * 28 سانتی متر، 2 قاشق غذاخوری پودر شکر می ریزیم سپس حلوا را کف سینی به خوبی پهن می کنیم و با فشار روی حلوا را کاملا صاف و یکدست می کنیم و تا حلوا داغ است، 2 قاشق غذاخوری دیگر از پودر شکر را کاملا روی همه ي سطح حلوا، پخش می کنیم. بعد از اين که حلوا خنک شد، به شکل دلخواه برش زده و سرو می کنیم.
نوش جان😋🌻
عشق براتون👈❤👉
#حلوا#مجلسی#حلوا#شیر#حلوا#درباری#هانا
...
نظرات