عکس شیرینی دانمارکی نازگل
آشپز نازگل
۵
۳۶۹

شیرینی دانمارکی نازگل

۱۸ شهریور ۹۸
#شیرینی_دانمارکی_نازگل

ویدیوی کاملش در تلگرام (آشپزی به سبک نازگل)

♻️مواد لازم برای خمیر شیرینی

آرد 260 گرم معادل 2 لیوان
روغن مایع 65 گرم معادل یک سوم لیوان
شکر 40 گرم معادل یک پنجم لیوان
آب ولرم یک سوم لیوان
تخم مرغ 1 عدد
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده یک قاشق غ خ(اختیاری)

🔰مواد لازم برای کرم شیرینی

مخلوط آب و گلاب نصف لیوان
شکر نصف لیوان
آرد یک سوم لیوان
وانیل نوک ق چ

⚜مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ 1 عدد
زعفران دم کرده یک قاشق
روغن مایع یک قاشق چایخوری
کنجد سفید به میزان لازم


طرز تهیه:

آب ولرم را(در حدی که دست را نسوزاند) داخل کاسه ای ریخته و یک ق چ شکر و خمیر مایه فوری را داخلش ریخته و یه کم هم میزنیم و روشو با دستمال میپوشونیم و جای گرم میگذاریم ، ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه میدهیم تا پف کند و عمل بیاید(اگر پف نکرد و آبکی بود عمل نکرده و شیرینی تون خراب میشه.خمیرمایه باید تازه باشه و هوا نخورده باشه) #دقیقا_طبق_آموزش_ویدیوی_من


تخم مرغ ، وانیل، روغن، شکر، زعفران را اضافه کرده و هم‌میزنیم تا شکر حل شود.
بعد آرد را اضافه کرده و هم‌میزنیم.کم کم با دست ورز میدهیم تا خمیر به دست نچسبد.خمیر بااااااید لطیف باشد زیاد آرد اضافه نکنید.شاید یک قاشق بیشتر آرد نیاز باشد.
روی خمیر را میپوشانیم و اجازه میدهیم یک ساعت در مکان گرم عمل بیاید و دو برابر شود‌.

در این فاصله کرم شیرینی را درست میکنیم.
آب و گلاب و شکر و آرد را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کم هم میزنیم تا آرام آرام پخته و غلیظ و سفت شود.وانیل را اضافه کرده و شعله را خاموش میکنیم.(طبق فیلم)

سطح کار را آرد پاشی کرده و از خمیر به قطر سه میلیمتر پهن میکنیم.با چاقو اطراف خمیر را صاف کرده و برش دلخواه میزنیم.از کرم روی خمیر میگذاریم و آنرا به اشکال مختلف میپیچیم یا رول میکنیم.

شیرینی ها را داخل سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردیم میگذاریم و مخلوط زرده و زعفران و روغن را روی شیرینی ها با برس سیلیکونی رومال میکنیم.کنجد میپاشیم و روشونو میپوشونیم اجازه میدهیم نیم ساعت استراحت کنند و دو برابر شوند.

بادرجه ۱۲۰ داخل فر یا توستر از ۵ دقیقه ی قبل گرم شده میپزیم‌.وقتی زیر شیرینی طلایی شد شعله زیر فر را خاموش کرده و رو را روشن میکنیم با حرارت کم تا شیرینی ها طلایی شوند.
❌دمای همه فرها و توسترها با هم متفاوتند.نباید درجه زیاد باشد چون شیرینی ها مغز پخت نمیشن و خشک میشن.طبق تجربه ی پخت عمل کنید.درجه باید کم باشه تا به مرور پف کنند و مغز پخت و پنبه ای بشن❌

دو سه قاشق عسل را روی حرارت بخار ذوب کرده و با برس روی شیرینی های داغ میمالیم(اختیاری).کمی شهد زولبیا بامیه(شربت بار) هم میتوانید بجای عسل روی شیرینی ها بمالید.

❌ در ظرف کاملا در بسته و در محیط آشپزخانه حد اقل تا ۳ روز تازه تازه می مانند❌اگر هوا بخورند خشک میشن❌
❌میتوانید زعفران را از خمیرحذف کنید❌

❌خمیر بااااید لطیف باشه/زیاد آرد اضافه نکنید/اگر خمیر سفت بشه بعدا شیرینی هاتون خشک میشن/اگر درجه فر زیاد باشه یا فرتون از قبل خیلی داغ باشه شیرینی هاتون مغز پخت‌ نمیشن و از بیرون خشک میشن/ و اگر #استراحت ها رو انجام ندید شیرینی تون نرم و پنبه ای نخواهد شد

#شیرینی #دانمارکی #نازگل #شیرینی_خشک #عید
...
نظرات