عکس کورن داگ
خوراککده
۳۱
۵۴۳

کورن داگ

۲۶ فروردین ۹۹
#استودیو_خوراککده
#فینگر_خوراککده

ڪورن داگ از آن دسته غذاهایست ڪه پخت آن در منزل دردسرهای فراوانی دارد چرا ڪه تجهیزات خاص خودش را می خواهد توی تمام رسپی ها یڪ دستور عمل مشترڪی است ولی همان اگر بخواهد تبدیل به عمل شود ؛ نڪاتی خاص خودش را دارد ڪه در اینجا تجربیات خودم را با شما به اشتراڪ می ذارم و خوشحال می شم دوستانی ڪه دستی در این ڪار دارند نیز ؛ تجربیات و فوت های ڪوزه گری خودشون را با ما در میون بزارند .

مواد لازم :
آرد ۱ پ
آرد ذرت ۳/۴ پ
ففل سیاه ۱/۴ ق چ
فلفل قرمز ۱/۴ ق چ
نمڪ ۱/۲ ق س تا ۱ ق س بسته به ذائقه
شڪر ۳ ق س ( البته بنظر زیاد میرسد ولی برای تست این میزان شڪر را اضافه ڪردم ی طعم شیرینی خوبی با توجه به میزان فلفل ها به سس داد )
جوش شیرین ۱/۲ ق چ
بڪینگ پودر ۱ ق چ
باتر میلڪ ۱ پ
روغن سرخ ڪردنی
سس ڪچاپ و سس خردل
تخم مرغ درشت ۲ ع
هات داگ ۱۲ ع

طرز تهیه :
ابتدا برای باترمیلڪ داخل شیر ۱ ق س سرڪه سفید یا آبلیمو بریزید و ۱۵ دقیقه در محیط آشپزخانه بماند تا حالت بریدگی روی آن ایجاد شود سپس دو ع تخم مرغ را داخل آن شڪسته و خوب هم بزنید تا ڪاملا مخلوط شود .
مواد خشڪ شامل آرد ، آرد ذرت ، نمڪ ، شڪر ، جوش شیرین ، بڪینگ پودر ، فلفل سیاه و فلفل قرمز را مخلوط و سپس مخلوط باترمیلڪ را به آن اضافه و مخلوط ڪنید .
حالا سیخ چوبی را داخل هات داگ ها ڪنید . توی تمام رسپی ها آمده ڪورن را داخل لیوان بریزید سوسیس را داخل آن ڪنید در روغن سرخ ڪنید . ڪه بیرون در سرخ ڪن های‌مخصوص بصورت ایستاده سرخ می شود ولی این ڪار عملا در منزل ممڪن نیست اول اینڪه لیوانی هم قد سوسیس به سختی پیدا می شه اگر پارچ بردارید ڪه موادمان آنقدر نیست ڪه پارچ پر شود ؛ بهترین راه اینڪه ڪورن را داخل سینی لبه دار ریخته و سوسیس ها را داخل آن بغلطانید یا ایستاده نگهش دارید و با قاشق مواد را روی سوسیس بریزید تا ڪاملا آنرا بپوشاند .
برای سرخ ڪردن هم سرخ ڪن های منزل یا ظرفی ڪه ڪامل سوسیس را پوشش بده معمولا سخت پیدا می شه بهترین راهڪار یڪ تابه لبه بلند بزرگ است ڪه ڪورن داگ ها خوابیده داخلش سرخ شود .
البته سوسیس های من بعد از سرخ شدن حسابی پف می‌ڪنه در نتیجه پوشش ڪورن آن شڪسته می شد در نتیجه ابتدا سوسیس را سرخ ڪردم ، بعد ڪه سوسیس ها روی روغن قرار گرفت و پف ڪرد خارج ڪرده مایع ڪورن را زدم سپس مجدد به آرامی در روغن داغ گذاشتم .
سپس با سس ڪچاپ و خردل سرو و نوش جان ڪنید .
البته این مایع ڪورن ترڪیب خوشمزه ای بود و مناسب سبزیجاتی‌چون ڪدو ، بروڪلی و قارچ هم می باشد .
نوش جان و گوارای وجود نازنینتان
#کورن #کورن_داگ #فست_فود #فینگر_فود #سس_پفکی #سوسیس #خوشمزه #غذاهای_خیابانی
...
نظرات