عکس گارلیک برگر
خوراککده
۳۷
۵۴۳

گارلیک برگر

۲۱ اردیبهشت ۹۹
مواد لازم :
گوشت چرخڪرده ۴۵۰ گ
بیبی اسفناج ۲ پ
ریحان ۶ ساقه
سیر ۶ حبه
پودر سیر ۲ ق چ
گوجه فرنگی ۳ ع
سرڪه بالزامیڪ ۲ ق چ
آرد ۲ ق س
روغن زیتون ۱ ق س
نان برگر ۴ ع
ڪره ۴ ق س
پنیر خامه ای ۶۰ گ
پنیر موتزارلا ۱/۲ پ
پنیر پارمسان ۱/۴ پ
شیر ۱ پ
نمڪ و فلفل سیاه
اورگانو یا آویشن

طرز تهیه :
برای گواڪامولی گوجه فرنگی ها را نگینی خرد ڪرده با ریحان خرد شده ، سرڪه بالزامیڪ ، روغن زیتون ، ۲ حبه سیر خرد شده ، نمڪ و فلفل سیاه را مخلوط و ڪنار می گذاریم .
برای سس آرد را با ۲ ق س ڪره تفت می دهیم سپس شیر را افزوده و اجازه دهید ۳ دقیقه بجوشد تا حالت فرنی شود سپس ۲ حبه سیر خرد شده را به آن اضافه ڪنید و سپس به ترتیب پنیر خامه ای ، پنیر موتزارلا و پارمسان و در انتها نمڪ و فلفل سیاه وقتی پنیرها آب شد و مواد یڪدست شد از روی حرارت بردارید .
نان ها را برش زده در تابه ڪره ریخته روی حرارت قرار دهید و وقتی گرم شد اورگانو یا آویشن اضافه ڪنید و نان ها را یڪ دقیقه در آن برشته ڪنید و در انتها نیمی از حبه سیر را روی نان بمالید یا اگر مثل من زمان ڪمی دارید سیرها را داخل تابه بیاندازید تا عطرش به ڪره در بیاید و نانها نیز آغشته به عطر و طعم سیر ، ڪره و آویشن شود .
خوب نوبت برگر می رسد گوشت را به چهار قسمت تقسیم و فرم دهید قسمت وسط برگر را با دست یا پشت قاشق ڪمی گود ڪنید می خواهیم با اینڪار سس بیشتری روی برگر جا بگیرد .
سپس روی یڪطرف برگر نمڪ ، فلفل سیاه و پودر سیر بپاشید و در تابه ڪه ڪره ریخته اید از سمت نمڪ زده ؛ بندازید سپس پشت آن را هم در تابه نمڪ ، فلفل سیاه و پودر سیر بزنید و هر طرف را ۴ دقیقه سرخ ڪنید .
در رسپی اصلی از سبزی آرگولا استفاده شده ڪه من بیبی اسفناج را جایگزین ڪردم و ڪمی در تابه با ڪره تفت دادم .
خوب حالا رسیدیم به بخش جذاب تلفیق این مواد .
ابتدا نان ریزین ڪه حسابی با ڪره و آویشن برشته ڪردیم ، سپس اسفناج ، برگر خوشمزه مون و بعد از آن سس سفید و روی آن گواڪامول را ریخته و در انتها قسمت بالای نان برگر و بعد نوش جان .
گوارای وجود نازنیتان
#برگر #همبر #همبرگر #همبرگر_سیر #سیر #گارلیک_برگر #گارلیک #اسفناج #بیبی_اسفناج #چرخکرده #سس_سفید #سس_بشامل #اسپلش #burger #garlik_burger
...
نظرات