عکس نان اردک
homa
۴
۱۰۳

نان اردک

۳۰ اردیبهشت ۹۹
 

طرز تهیه نان اردک

دسته بندی: نان و خمیر | به وسیله صبا | 

۲ دیدگاه ۵,۶۲۲ بازدید

امتیاز دهید

 

4 از 11



زمان آماده سازی15 دقیقه زمان پخت10 دقیقه برای15

مواد لازم برای نان اردک

تخم مرغ 2 عددشیر 1 پیمانهشکر 1/2 پیمانهروغن 2 قاشق غذاخوریآرد حدود 4 پیمانهزردچوبه 1/2 قاشق چایخوریزعفران دم کرده 2 قاشق غذاخورینمک 1/2 قاشق غذاخوریخمیر مایه 1 قاشق مرباخوریبیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
طرز تهیه نان اردک

 

۱- شیر را داخل شیر جوش یا قابلمه بریزید تا کمی گرم شود. سپس آن را به همراه تخم مرغ، شکر، خمیر مایه و روغن داخل ظرفی بریزید و با استفاده از همزن یا با مخلوط کن خوب با هم مخلوط کنید.

۲- زردچوبه و زعفران را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

۳- آرد و نمک و بیکینگ پودر را الک کنید و بعد به مواد اضافه کنید. تا جایی که خمیر به دست آمده به دست نچسبد.  مقدار آرد را زیاد نکنید. اگر خمیر به دستتان نچسبد مقدار آرد کافی است.


۴- وقتی مواد را ترکیب کردید و خمیر به دست آمد، ظرفی را چرب کنید و روی خمیر کمی آرد بپاشید و آن را داخل ظرف قرار دهید. روی خمیر را با نایلون بپوشانید و یک دستمال تمیز نیز روی ظرف بکشید. خمیر را به مدت ۱ ساعت استراحت دهید تا پف کند.

۵- بعد از استراحت کردن خمیر، آن را از ظرف بیرون بیاورید، آن را کمی ورز دهید و چونه بگیرید؛ مجددا ۵ تا ۱۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید. خمیر را به صورت گلوله گلوله درآوردید. هر کدام از گلوله های خمیر را با وردنه باز کنید و داخل روغن داغ درون تابه سرخ کنید. بعد از آن که یک طرف نان سرخ شد، طرف دیگر آن را نیز سرخ کنید.
...
نظرات