10 نان خوشمزه با ذرت
10 نان خوشمزه با ذرت

این نانهای ذرتی ساده هم برای درست کردن یک اسنک خوشمزه بسیار ایده‌آل هستند و هم برای خالی خوردن به عنوان صبحانه یا عصرانه.

نان ذرتی ساده (پایه بقیه نان های ذرتی)

زمان آماده سازی 15 دقیقه
مواد لازم برای 12 نفر
1 پیمانه آرد گندم
2/1 و 1 ق چ بیکینگ پودر
1 ق چ نمک درشت
2/1 و 1 پیمانه آب ماست
1 -فر را با حرارت 200-180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف و دیواره یک قالب 21 در 11 سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد ذرت، آرد گندم، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. کره، آب ماست و تخم‌مرغ‌ها در یک ظرف دیگر بریزید و خوب با یکدیگر هم بزنید.

نکته :

برای فریز کردن این نانها روی آن‌ها سلوفان بپیچید و در ظروف پلاستیکی دردار بگذارید. بهتر است روز فریز کردن را یادداشت کنید تا نانها بیشتر از 3 ماه در فریزر نمانند. برای یخ زدایی آنها را از شب قبل در یخچال قرار دهید.

1 ) نان ذرت با طعم هالوپینو و پنیر

زمان آماده سازی 15 دقیقه
مواد لازم برای 10 نفر
2/1 پیمانه فلفل (تند) هالوپینو خرد شده
1 پیمانه پنیر رنده شده
2 -خمیر را در قالب که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید. باقی پنیر را روی آن ریخته و قالب را داخل فر قرار دهید. مطابق دستور نان ذرتی ساده آن را بپزید و سرو کنید.

2 ) نان ذرت با ذرت ژامبون و پیاز کاراملی

زمان آماده سازی 15 دقیقه
مواد لازم برای 10 نفر
2 ق س روغن زیتون یا روغن نباتی
100 گرم ژامبون خرد شده
1 پیمانه پنیر رنده شده
2 -خمیر نان ذرت را مطابق دستور اول آماده کنید. پیاز کاراملی خنک شده، ژامبون، ذرت و نصف مقدار پنیر را به خمیر افزوده و به خوبی مخلوط کنید. خمیر را در قالب مورد نظر ریخته و باقی پنیر را روی آن بریزید. مطابق دستور نان ذرتی ساده آن را بپزید و سرو کنید.

3 ) نان ذرت با فلفل دلمه ای و سالامی و زیتون

زمان آماده سازی 15 دقیقه
مواد لازم برای 10 نفر
270 گرم فلفل دلمه‌ای
1 پیمانه زیتون سیاه حلقه شده بی‌هسته
1 - خمیر نان ذرتی ساده را مانند دستور اول آماده کنید. فلفل دلمه‌ای را کباب و خرد کنید. با فشردنش در دست، آب آن را بگیرید و فلفل را به همراه سالامی و زیتون به خمیر را اضافه کنید.

4 ) نان ذرت با طعم سیب و سوسیس فرانکفورتر

زمان آماده سازی 15 دقیقه
مواد لازم برای 10 نفر
کمی روغن
1 عدد سیب قرمز پوست کنده و رنده شده
گوجه‌فرنگی جهت سرو
2 -خمیر نان ذرتی ساده را با فرانکفورتر، سیب و نصف پنیر مخلوط کرده و کمی ورز دهید تا مواد کاملا در خمیر پخش شوند. خمیر را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید. باقی پنیر را روی آن بریزید.

5 ) نان ذرت با کدوسبز و پستوی گوجه

زمان آماده سازی 20 دقیقه زمان پخت 40 دقیقه
خمیر نان ذرتی ساده
1 دسته پیازچه خرد شده
1پیمانه پنیر رنده شده
1 - کدوها را رنده کنید. بعد با فشردن در دست، آبش را بگیرید. خمیر نان ذرتی ساده (که مانند دستور آماده کرده‌اید) را با کدو، پیازچه، جعفری و نصف مقدار پنیر به خوبی مخلوط کنید.

سس پستو با گوجه‌فرنگی خشک:

1 پیمانه گوجه خشک را در سه چهارم پیمانه روغن زیتون بریزید و بعد از مدتی آنها را به همراه نصف پیمانه پنیر پارمسان، نصف پیمانه ریحان تازه خرد شده،1 قاشق سوپخوری دانه کاج بو داده و 3 حبه سیر در غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به صورت پوره‌ای یکدست درآیند.

6 ) نان ذرت با کدو حلوایی و رزماری

زمان آماده سازی 15 دقیقه ، زمان پخت 60 دقیقه
خمیر نان ذرتی ساده
1 ق س روغن زیتون یا نباتی
1 پیمانه پنیر رنده شده
2 - به خمیر نان ذرتی ساده کدو حلوایی، رزماری و نصف مقدار پنیر را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. داخل قالب مناسب بریزید. سطح آن را صاف کنید و باقی پنیر را روی آن بریزید. مطابق دستور آن را بپزید و پس از خنک شدن، برش زده، سرو کنید.

7 ) نان ذرت با زردآلو،پنیر ریکوتا و عسل

زمان آماده سازی 15 دقیقه ، زمان پخت 40 دقیقه
خمیر نان ذرتی ساده
4/3 پیمانه پنیر ریکوتا خرد شده
1 -زردآلو، پنیر ریکوتا و عسل را به خمیر نان ذرتی ساده اضافه و خوب مخلوط کنید. در یک قالب مناسب بریزید و سطح آن را صاف کنید.

8 ) نان ذرت با توت فرنگی،انبه و شکلات سفید

زمان آماده سازی 15 دقیقه و زمان پخت 40 دقیقه
خمیر نان ذرتی ساده
1 پیمانه کمپوت انبه (بدون شربت)
1 - با دستور نان ذرتی ساده، خمیر را آماده کنید. توت‌فرنگی‌، انبه خرد شده و تکه‌های شکلات را به خمیر افزوده و به خوبی مخلوط کنید

9 ) نان ذرت با پرتقال و کشمش

زمان آماده سازی 15 دقیقه ، زمان پخت 40 دقیقه
خمیر نان ذرتی ساده
1 عدد پرتقال (آب گرفته شود)
1 -به خمیر نان ذرتی ساده، کشمش و آب پرتقال را اضافه کنید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. خمیر را در قالب آماده شده ریخته و سطح آن را صاف کنید. به مدت 40 دقیقه نان را در فر از پیش گرم شده بپزید.

10 ) نان ذرت با خال های تمشکی

زمان آماده سازی 15 دقیقه ، زمان پخت 40 دقیقه
4 ق س آرد
2/1 پیمانه مربای تمشک
1 -خمیر نان ذرت ساده را مطابق دستور تهیه کنید و آن را در قالبی که کاغذ روغنی انداخته‍‌‌اید، بریزید و سطح آن را صاف کنید. بعد با کمک سیخ چوبی داخل خمیر را سوراخ و در آن مربای تمشک بریزید تا بعد از پخت براق و جواهرنشان شود