عکس میز تولد داداش گلم
atistories
۲۴
۲۲۷

میز تولد داداش گلم

۳ آبان ۹۹
همش خودم پز که مهرماهی جان خودمو سورپرایز کردم.
🌼#کیک_اسفنجی و #خامه_زده_شده با #پودر_خامه و روکش #گاناش و فیلینگ گردو و موز و شکلات چیپسی
🌹#دسر_پاناکوتا و #ژله
🌻#فینگر_فود
⁦1️⃣⁩#پیراشکی با #خمیر_جادویی و مواد داخلش پیاز و قارچ و فلفل دلمه و سوسیس و ذرت تفت دادم به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه کاری و آویشن و بعد همونطور که امیدوارم مشخص باشه😉به کلی شکل های دلخواه درست کردم. بعد از زدن رومال و پاشیدن کنجد توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰درجه قرار دادم.
⁦2️⃣⁩برای #ساندویچ ها هم یک عدد سیب زمینی آبپز و نصف سینه مرغ پخته شده و نصف فلفل دلمه ریز خرد شده و مقداری خیارشور ریز خرد شده و شوید تازه ریز و سس مایونز و پنیر لبنه و نمک و ادویه و فقط چند قطره آبلیمو را باهم مخلوط کردم و مایه ساندویچ داخل نان تست گذاشتم و برش زدم. #راتا_مرغ هم میتونید باهمین مواد درست کنید با این تفاوت نان تست قالب زده و فقط کف مواد نون میزاریم.
🌷نوشیدنی #چای و #شربت_آلبالو_خانگی
🌺#سوپ_خامه_و_قارچ
طرز تهیه: یه دونه پیاز تفت میدیم بعدش حدود پنج عدد هویج ریزخرد شده اضافه میکنیم.کمی نمک و فلفل میریزیم. بعد آب میریزیم بپزه.بعد از ده دقیقه پختن یدونه سیب زمینی که خیلی ریزخردشده بهش اضافه میکنیم.بعد نرم شدن سبزیجات آب مرغ و جو پخته شده را اضافه میکنیم.تو یه تابه قارچ با نمک و آبلیمو تفت داده با حرارت بالا تا اب نندازه.دو قاشق آرد بهش اضافه میکنیم و تفت میدیم با هم و بعد چند پیمانه شیر اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم تا آرد گوله نشه و سس را وقتی خواست از گوشه ها جوش بزنه از روی شعله برمیداریم تا آن زمان دائما هم بزنید‌ و دوباره چاشنی و ادویه های مورد نظر را اینجا به سس افزوده.زردچوبه نریزید اصلا چون رنگ سوپ زرد میشه. مواد تابه را به سوپ اضافه کرده.وقتی مواد پخت و به غلظت دلخواه رسوندیمش شعله را خاموش کرده و یک عدد خامه کوچیک را توی کاسه ای میریزیم یکی دو ملاقه از سوپ بهش اضافه میکنیم تا خامه هم دما بشه و نبره. در انتها خامه را به سوپ اضافه کرده.سبزیجات معطر برای این سوپ میتونه جعفری و گشنیز و شوید باشه. من هر سه رو استفاده کردم چون عاشق عطرشونم. شما میتونید هر کدوم دوست داشتید. اصولا یکیشو استفاده میکنن. و چون سبزی هام تازه بودن و ریز خوردشدن و برای بهداشتش قبل از خاموش کردن بهش اضافه کردم تا چند قل بجوشه پس رو رنگ سوپ تاثیر داشت.اگر بخواهید سوپ شما کاملا سفید شه سبزی را موقع سرو روش بریزید. فقط پودر شوید خشک هم موقع سرو به عنوان سبزی استفاده میکنن که چاشنی خیلی خوبی برای این سوپه. انواع سوپ مهمون همیشگی سفره#تبریزی هاست که اینم یه نوع خوشمزشه‌ با اندکی تغییرات. چاشنی های دیگه این سوپ لیموترش و فلفل سیاه هست. اگر از قرص عصاره مرغ استفاده میکنید حواستون باشه نمک نریزید اخرش نمکشو میزون کنید.
#عاطی_پز#میز_تولد#تولد#کیک_تولد#میز_مهمونی#کیک_خامه_ای#سوپ_خامه#سوپ_جو#سوپ_قارچ#سوپ_مجلسی#فینگر_فود#ساندویچ_مرغ#راتا_مرغ#پاناکوتا#دسر
...
نظرات