عکس کوکی_شکلاتی
leyla banoo
۶۶
۹۴۷

کوکی_شکلاتی

۲۶ آبان ۹۹
سلام دوستان گلم
من‌اومدم با یه کوکی خوشمزه و شوکولاتی و عالی 😍😋😋

تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۰۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم (حدودا دو سوم لیوان)
پودر کاکائو ۲ ق غ
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۵ گرم (۱ ق م)
آرد سفید ۲۲۵ گرم ( یک و نیم لیوان)
وانیل ۱/۴ ق چ

شکلات رو خرد کردم و روی حرارت غیر مستقیم (بن ماری) قرار دادم تا شکلات آب بشه . بعد بهش کره رو اضافه کردم و باز گذاشتم روی حرارت عیر مستقیم تا کره هم اب بشه و هر دو رو با هم مخلوط کردم ، گذاشتم کنار خنک بشه و وقتی از دما افتاد پودر کاکائو الک شده رو بهش اضافه کردم و مخلوط کردم .
تخم مرغ و پودر قند الک شده روبا همزن ۵ دقیقه خوب زدم تا کرم رنگ و کشدار بشه ، وانیل هم ریختم . مواد شکلات و کره رو داخلش ریختم و مخلوط کردم .
آرد سفید و بیکینگ پودر رو هم با هم مخلوط کردم و الک کردم و داخل مواد کم کم ریختم و مخلوط کردم . آرد دیگه نمی خواد زیاد بریزید . خمیر این کوکی شله و طبیعی هست چون کره و شکلات نرم و آب شده داره . روش رو پوشوندم و به مدت ۲ ، ۳ ساعت توی یخچال استراحت قرار دادم .بعد از استراحت خمیر سفت شده و دیگه شل نیست . با قاشق یا اسکوپ بستنی گوله ای از خمیر برداشتم .سایز دست خودتونه و توی دستم گوله کردم و داخل سینی که کفش کاغذ روعنی انداختم ( یا کمی با روغن چرب بشه) با فاصله زیاد ازهم قرار دادم .این کوکی ها داخل فر می خواد پهن بشه و روش کمی ترک بخوره . پس حتنا فاصله طوری باشه جا باشه برای پهن شدن .
فر از یک ربع قبل گرم کردم و داخل فر ۱۷۰ درجه ، طبقه وسط حدودا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دادم .
برای من ۱۳ عدد کوکی شد .
بدون فر داخل فر دست ساز و یا تابه دوطرفه می تونید درست کنید .در مورد دستگاه های دیگه اطلاع ندارم .
اینستاگرام @masoumehrasouli
#کوکی
...