طالبی میوه ای که در سحری باید بخوریم
طالبی میوه ای که در سحری باید بخوریم

خوردن طالبی یکی از مواردی است که با تامین آب مورد نیاز بدن تحمل عطش و تشنگی را ممکن می سازد. این میوه ی ایتالیایی سرشار از ویتامین آ بوده و برای بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید. در این مقاله درمورد خواص شگفت انگیز آن بیشتر بدانید.

فواید تغذیه ای طالبی:

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین A است و مملو از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. در یک فنجان آب طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد ولی ۱۲۹ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین A را تامین می کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است. طالبی یکی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین C است.
وجود مجموعه ای از ویتامین های گروه B در این میوه آن را به یک ماده بسیار خوب برای سوخت و ساز انرژی در بدن تبدیل کرده است. از این رو میوه ای بسیار مفید برای افزایش وزن کودکان و نوجوانان و افراد لاغر است.

خواص درمانی طالبی و رفع عطش با طالبی:

1 - طالبی میوه ای اشتها آور است.
3 - خوردن طالبی، بعد از غذا برایدرمان کم خونی مفید است.
5 - سرشار از ویتامین های A و C و سلولز است.
7 - و طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.
9 - آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.

خواص طالبی برای پوست و مو :جوان سازی پوست صورت

طالبی حاوی مقادیر بالایی ویتامین های A و C می باشد که از چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

ماسک طالبی برای پوست صورت

برش های نازکی از طالبی را بر روی پوست صورت و گردن خود گذاشته و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد شستشو بشویید.

مرطوب کننده طبیعی صورت

طالبی با آبرسانی به پوست صورت به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل می کند.

ماسک صورت طالبی

نصف یک خیار را با ۲ تکه کوچک طالبی و یک سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. مواد را بر روی پوست صورت بمالید و ماساژ دهید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

تقویت و افزایش رشد مو

بتا کاروتن و ویتامین A موجود در طالبی باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

درمان ریزش مو

کمبود ویتامین های B یکی از علل اصلی ریزش مو هستند، طالبی حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین های B از جمله فولیک اسید می باشد که برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

خواص آب طالبی :

1 - آب طالبی حاوی مقادیر بالایی فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند
3 - فیبر نامحلول موجود در آب طالبی به هضم غذا کمک می کند، نوشیدن یک لیوان آب طالبی می تواند فورا یبوست و نفخ را درمان کند
5 - مطالعات نشان داده که نوشیدن یک لیوان آب طالبی ۳۴ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را تامین می کند، این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی دارد
7 - محتوای ویتامین C موجود در آب طالبی، سطح کلاژن پوست را افزایش می دهد و به این ترتیب به جوان سازی پوست صورت کمک می کند
9 - افرادی که می خواهند وزن کم کنند، می توانند هر روز یک لیوان آب طالبی بنوشند، چون به پاکسازی کولون و دفع چربی کمک می کند.