عکس بستنی بدون ثعلب
Sanaz & Saman
۲۳۹
۱.۹k

بستنی بدون ثعلب

۱۰ خرداد ۰۰
دوستای خوبم من با این دستور درست کردم ولی خب یه خُرده زعفرونم بهش اضافه کردم👇👇👇
بستنی وانیلی بدون ثعلب در سرآشپز پاپیون

https://sarashpazpapion.com/recipe/ad4e2a8931db1bf7512524cdc275d1ea

مواد لازم برای۲ نفر
https://sarashpazpapion.com
شیر (250 سی سی) ۱ لیوان
خامه‏ (400گرم) ۲ بسته
تخم مرغ (زرده) ۵ عدد
شکر ۳/-۱ لیوان
نمک ۱ پنس
وانیل‏ مایع یا پودری ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- شیر ،شکر و نمک را روی حرارت میذاریم و هم میزنیم تا شکر حل بشه،به جوش که اومد حرارت رو کم میکنیم .
۲- تو یه کاسه ی بزرگ یخ میریزیم و یه کاسه ی کوچکتر روش قرار میدیم ،توی کاسه کوچکتر ،دوبسته خامه رو خالی میکنیم و با ویسک(قاشق) کمی هم میزنیم تا یکنواخت شه .
۳- زرده ها رو با ویسک کمی هم میزنیم و کمی از شیر داغ رو بهش اضافه میکنیم و همزمان ویسک میکنیم .(به این ترتیب به زرده ها شک وارد میشه که بعدا یکدفعه وارد شیر داغ میشن لخته نشن ).
۴- زرده هارو به شیر داغ اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم (با حرارت کم کار میکنیم و با قاشق سیلیکونی یا چوبی هم میزنیم و مرتب هم از روی حرارت برمیداریم و میگذاریم که زرده ها لخته نشن).
۵- هم زدن رو تا جایی ادامه میدیم که مخلوط شیر و زرده ی تخم مرغ اونقدری غلیظ شده باشه که پشت قاشق رو بپوشونه و وقتی با انگشت ،خط میکشیم ،خط ناپدید نشه (تقریبا به غلظت فرنی روان )
۶- مخلوط شیر و زرده تخم مرغ رو میریزیم توی صافی ای که بالای ظرف خامه گرفتیم که اگه احیانا لخته ای به وجود اومده ،گرفته بشه . و همزمان به طور مرتب هم میزنیم .
۷- خوب هم میزنیم تا ترکیبمون خنک شه ،و اسانس وانیل رو اضافه میکنیم .بعد به ظرف در داری منتقل میکنیم و به مدت یک ساعت و نیم داخل فریزر میگذاریم .
۸- بعد از یک و نیم ساعت فریز شدن ،از فریزر خارج کرده وبا چنگال خوب هم میزنیم و دوباره میزاریمش تو فریزر .بعد از این هر بیست دقیقه از فریزر خارج میکنیم و با چنگال هم میزنیم و دوباره داخل فریزر میگذاریم .برای من حدود ۳ ساعته آماده شد ولی بسته به شرایط فریزرتون شاید کمتر یا بیشتر طول بکشه .
۹- الان بستنی آماده است ،نوش جان

سایر نکات
۱_اگه همه ی مراحلو بادقت انجام بدین به هیچ عنوان بوی تخم مرغ نمیده .۲_به جای اسانس وانیل از اسانس موز یا توت فرنگی یا ...هم میتونید استفاده کنید .۳_میزان خامه و میزان شکر و تعداد زرده تخم مرغ قابل تغییره و با کم کردن زرده یا خامه ،کمی از لطافتِ بافت بستنی کم میشه (من با ۳ زرده تخم مرغ و۲۰۰ گرم خامه درست کردم و نتیجه عالی شد ).۴_میتونید در مرحله ی آخر به جای اسانس ،موز پوره شده یا توت فرنگی پوره شده اضافه کنید ، طعم طبیعیِ محشری به بستنی میده .۵_این یه بستنیِ پایه است و شما میتونید با این دستور ،انواع بستنی های دیگه رو تولید کنید .

منبع :‌سرآشپز پاپیون
وبسایت :‌
https://sarashpazpapion.com
...
نظرات