عکس نان سیب دارچین
yalda❄
۷
۶۵۸

نان سیب دارچین

۱۹ تیر ۰۰

#نان_سیب_دارچین



برای ۱۸ عدد
آرد نون فانتزی یا قنادی حدودا ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم ، تقریبا ۲ لیوان
شیر ولرم ۱۲۰ میلی ، نصف لیوان
کره ۲۵ گرم
شکر ۲۵ گرم حدودا ۲ ق غ
تخم مرغ ۱ عدد
پودر خمیر مایه ۱ ق م
نمک نوک قاشق

برای مواد میانی
سیب بزرگ ۱ عدد یا متوسط ۲ عدد
پودر دارچین تقریبا ۱ ق ع
شکر ۱ ق غ
کره ۱ ق غ

بهتره از آرد رو از جاهایی که نون فانتزی می فروشن برای نون های فانتزی تهیه کنین . در کیفیت و نرمی و لطافت تاثیر گذاره . در غیر این صورت ارد سفید قنادی .

شیر ولرم رو داخل ظرفی ریخته و یک ق م شکر و بعد ۱ ق م پودر خمیر مایه ریخته . کمی هم زده و در ظرف رو میزاریم تا ۱۰ دقیقه به عمل بیاد . به عمل اومدن حالت کفی ایجاد میشه و حجمش هم کمی زیاد میشه . برای اینکه بدونیم خمیر مایه سالمه یا نه .
توی یه ظرف دیگه تخم مرغ و نمک وکره نرم شده و مابقی شکر و خمیر مایه به عمل اومده رو با هم مخلوط می کنیم و بعد ارد الک شده رو کم کم اضافه می کنیم . ارد کاملا تقریبیه و تا جایی که خمیر به دست نچسبه . اما زیادی هم نباید اصافه بشه و الا لطافت نونتون از بین میره و چسبندگی رو حتی با ورز دادن میشه از بین برد . خوب ورز دادم ده دقیقه و بهتره که صد بار روی صفحه کار کوبیده بشه .
بعد توی طرف تمیز قرار دادم و روش رو پوشوندم و توی محیط یک ساعت استراحت قرار دادم .
بعد از استراحت پف خمیر رو با ورز دادن گرفتم و بعد از خمیر چانه هایی برداشتم . روی صفحه کار کمی ارد پاشیدم و خمیر رو با وردنه باز کردم . قطرش هم نازک .
به شکل دایره از خمیر در اوردم . دایره رو به ۴ قسمت تقسیم کردم ربع دایره بشه و هر قسمت رو برش هایی ایجاد کردم (توی کلیپ واضحه ) .
برای مواد میانی سیب رو رنده کردم داخل تابه با کمی کره تفت دادم تا اب سیب گرفته بشه و بعد شکر و بعد پودر دارچین رو اضافه کردم و از حرارت برداشتم و گذاشتم خنک بشه .
لای خمیر مواد سیبی قرار دادم و خمیر رو پیچوندم و توی سینی فر که کاغذ روغنی انداختم و یا می تونین با کمی روعن چرب کنین قرار دادم و باز روشون رو پوشوندم ۲۰ دقیقه استراخت داشته باشه .
برای رومال از یه زرده تخم مرغ و زعفران و ۱ ق م شکر مخلوط و با قلمو رومال زدم .
داخل فر از یه ربع قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دادم .
یه ظرف حاوی آب هم داخل فر می تونین بزارین .
...
نظرات