عکس وافل..
Zohre.K
۴۳
۴۹۲

وافل..

۴ شهریور ۰۰
پس از مدتها دوری؛ سلام و عرض ارادت🙋 در اوج بی حوصلگی وافل درست کردم.. امیدوارم هر چه زودتر حالِ دلِ هممون خوب بشه..

تاریخچه وافل:

وافل، نانی ترد و کم شیرین است که از ترکیب آرد و شکر و روغن و تخم مرغ و گاهی اوقات ماست تهیه می‌شود‌. اغلب به عنوان دسر و یا صبحانه میل می‌شود. و ظاهرش به صورت شبکه شبکه می‌باشد که یکی از دلایل آن استفاده از ماهیتابه دوطرفه شبکه‌ایِ برقی می‌باشد و دلیل دیگر آن بخاطر بهتر پختن آن است.

خاستگاه وافل به اروپای غربی قرون وسطی برمیگردد. در آن زمان خمیر وافل میان دو صفحه فلزی ریخته می شد که ساختاری مشبک داشت تا خمیر را نگه دارد و مانع ریختن آن از اطراف صفحاتی شود که روی شعله باز آتش قرار می گرفت.

بطور کلی ۲ نوع وافل اصلی شناخته شده در دنیا داریم که عبارتند از:
وافل بلژیکی:
این نوع وافل سبک و تُرد و با شیارهای بلند است و ‌برای وَر آمدن آن از مخمر و همچنین در آن از شکر بیشتری استفاده میشود . و بخاطر مقدار شکری که در آن به کار برده میشود ، رنگ کاراملی تری دارد.

وافل آمریکایی:
در این نوع وافل به جای مخمر از بیکینگ پودر استفاده می‌شود که دلیل اصلی آن نرم و لطیف شدن و پف کردن آن است و نسبتا ضخامت بیشتری دارد .

برخی بر این باورند که در تهیه وافل می‌توان از خمیر پنکیک نیز استفاده کرد که باور درستی نیست. البته که وافل و پنکیک هر دو مواد اولیه مشابهی دارند و هر دو برای صبحانه سرو می‌شوند، اما تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.
مغز وافل سبک و رویه آن تُرد است. به طور خلاصه، وافل‌ها نان‌هایی سرخ‌ شده هستند، فقط به جای این‌ که آن‌ها را در روغن داغ غوطه‌ور کنند، در میان دو فلز داغ قرار می‌دهند.
وافل به شکل های خاص و با توجه به ذائقه های کشور های مختلف دنیا سرو میشود.
این دسر را هم میتوان برای صبحانه سرو کرد و هم عصرانه.
...