عکس راتاتوی خوشمزه مون
masoomeh_81
۱۸
۲۸۰

راتاتوی خوشمزه مون

۱۰ دی ۰۰
من اومدم بایه غذای فرانسوی🙋‍♀
راتاتوی (تلفظ فرانسویRatatuj)یک غذای سنتی فرانسوی است که باسبزیجات (کدو،بادمجان،پیاز،گوجه)پخته میشود
راتاتویتاحدزیادی به غذای ایرانی یتیمچه شباهت دارد

مواد لازم برای تهیه# راتاتویی
1 عدد بادمجان🍆
1 عدد کدو
1 عدد پیاز🧅
2 عدد گوجه فرنگی🍅
1 قاشق رب گوجه فرنگی🥫
2 قاشق پیاز داغ
1 قاشق چای خوری سیر رنده شده🧄
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه راتاتویی
برای تهیه راتاتوی ابتدا سسش رو درست میکنیم به این ترتیب که رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، پیاز داغ، کمی روغن زیتون، فلفل و زرچوبه رو داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی در بیاد و مزه مواد به خورد هم بره.
بعد از اینکه رب سرخ شد حدود نصف لیوان آب هم بهشون اضافه کرده و نمک هم میریزیم و میذاریم یکم سسمون قل بزنه و غلیظ بشه و بعد شعله گاز رو خاموش میکنیم.
حالا همه سبزیجات رو حلقه حلقه کرده و روشون نمک میپاشیم. هر چقدر حلقه ها باریک تر باشن راتاتوی ما بعد پخت شکیل تره و از طرفی مزه مواد هم بهتر به خورد هم میره و خوراکمون خوشمزه تر میشه.
من این مقدار سبزیجات رو با توجه به اندازه ظرفم در نظر گرفتم شما هم میتونین با توجه به سایز ظرفتون اندازه مواد رو کم یا زیاد کنین.
حالا سس رو کف ظرف مورد نظر میریزیم و پخش میکنیم.
مانند تصویر زیر دونه دونه حلقه های سبزیجات رو پشت هم میچینیم و ترتیب قرار گرفتن سبزیجات رو در هر تکرار، رعایت میکنیم. دقت کنین که سبزیجات باید کاملا فشرده به هم چیده بشن تا بعد پختن شکلشون رو حفظ کنن و وا هم نرن.
حالا روی ظرف رو با فویل میپوشونیم و چند تا سوراخ هم روی فویل ایجاد میکنیم تا بخار آب سبزیجات بیرون بره و راتاتوی ما آبکی نشه. ظرف راتاتوی رو برای مدت 30 الی 45 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم کردیم میذاریم تا بپزه.
بعد از این مدت فویل رو برمیداریم و اگه سبزیجات پخته و نرم شده بودن گریل فر رو روشن میکنیم تا روی سبزیجاتمون برشته شده و آب اضافیشون هم کشیده بشه.
حالا راتاتوی زیبا و خوشمزه و سالم ما حاضره و میتونیم سروش کنیم … نوش جان😋😋

#راتاتوی#راتاتویی#رتتویی#فرانسه#سنتی
https://www.instagram.com/p/CYJfqsfItMB/?utm_medium=share_sheet
...
نظرات