عکس حلوامجلسی
زهرابانو
۹
۱۶۹

حلوامجلسی

۴ اردیبهشت ۰۱
#حلوامجلسی
آرد گندم۲ پیمانه کره (یا روغن)۲۵ گرم گلاب۳/‏۱‬ پیمانه شکر۵/‏۱‬ پیمانه روغن (یا کره)۱ پیمانه پودر هل به میزان لازم زعفران به میزان لازم

بیشتر بخوانید:
مرحله اول
ابتدا قابلمه‌ای را با یک پیمانه آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس شکرها را به آن اضافه کنید و با قاشق آنها را هم بزنید تا کاملاً شکرها حل شوند.
مرحله دوم
پس از آنکه از حل شدن دانه‌های شکر مطمئن شدید، زعفران‌های آسیاب شده را به همراه گلاب و پودر هل به مواد درون قابلمه اضافه کنید. توجه کنید که پس از مخلوط شدن مواد، دیگر نیازی به حرارت طولانی مدت نیست.
مرحله سوم
در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید و سپس به سراغ الک کردن آردها بروید. سه بار بعد از الک کردن آردها، آنها را درون تابه بریزید.
مرحله چهارم
آردها را روی حرارت ملایم هم بزنید تا کاملاً طلایی رنگ شود و بوی خامی آرد از بین برود.
مرحله پنجم
ظرف دیگری بردارید. کره را درون آن روی حرارت ذوب کرده و آرام آرام به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً حل و طلایی رنگ شوند یا از روغن استفاده کنید.
مرحله ششم
در این مرحله شهد حلوا که مخلوطی از آب و شکر بود را به آرامی به حلوا اضافه کنید و هم بزنید. توجه کنید که شعله کم و ملایم باشد.
مرحله هفتم
مطمئن شوید که مواد شهد کاملاً با حلوا مخلوط شده است. حالا می‌توانید حلوای خمیری مانند را به درون ظرف مورد نظر منتقل کنید و روی آن را با خلال پسته، خلال بادام و پودر نارگیل تزئین کنید.
...
نظرات