عکس شله زرد

شله زرد

۸ اردیبهشت ۰۱
#شله_زرد_مجلسی
عزیزان نماز و روزهاتون قبول
۲۳ روز ماه مبارک رمضان

#_شله_زرد_مجلسی_فرزانه_پز😍😋

مواد لازم : 📝

برنج ایرانی (نیم دانه) : یک لیوان
شکر : دو لیوان سر پر
روغن مایع : سه قاشق غذاخوری
کره : ۵۰ گرم
گلاب : نصف استکان
زعفران دم کرده : به مقدار نیاز
هل یا عصاره هل : به مقدار لازم
خلال بادام تازه : ۵۰ گرم

✍طرز تهیه :

برنج را با آب ولرم شسته و خیس کنید. در ظرفی جداگانه خلال بادام ها را با آب و کمی گلاب خیسگ کنید. بعد از گذشت چند ساعت از خیس خوردن برنج، آن را داخل قابلمه بزرگی ریخته و شش تا هفت برابر مقدار برنج آب داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار داده تا به جوش آید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید برنج مغز پخت شود. در این مرحله اگر روی برنج کف کرد، آن را بردارد و دور بریزید. وقتی مغز برنج نرم شد، سپس شکر را به تدریج اضافه نموده و شله زرد را دائم هم بزنیدبعد از اینکه شکر حل شد،زعفران دم کرده را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید، خلال بادام را با آب و گلاب که در آن خیسانده اید به قابلمه اضافه کنید. سپس کره را اضافه کرده و کمی هم بزنید و بعد روغن را نیز اضافه کنید. در نهایت هل و گلاب را به شله زرد اضافه کنید، سپس شعله را کم کرده و اجازه بدین 15 دقیقه دم بکشه .
بعد اماده شدن آن را داخل ظرف های مناسب بکشیدبرای تزیین شله زرد می توانید از خلال بادام، خلال پسته، پودر نارگیل و دارچین استفاده نمایید. همچنین می توانید به تزیین شله زرد با گل محمدی بپردازید که یکی از جدیدترین و در عین حال زیباترین تزیینات شله زرد می باشد.


#آشپزی_با_فرزانه
@cokingdream
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
...
نظرات